خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 01 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راه‌اندازی سامانه سجاد برای جمع‌آوری اطلاعات خسارات سیل

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 20:56
کرمانشاه - مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمانشاه گفت: سامانه سجاد برای جمع‌آوری اطلاعات خسارات سیل راه‌اندازی شده است.
اطلاعات،سامانه،استانداري،كرمانشاه،فناوري،شبكه،دولت،بازسازي،ستاد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ایمانی امروز دوشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه از راه اندازی سامانه جامع امداد و بازسازی دولت خبر داد و اظهار داشت: با دستور وزیر کشور و تشکیل کارگروه فناوری اطلاعات و آمار قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده سامانه‌ای تحت عنوان سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سجاد) راه اندازی شده است.
مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمانشاه افزود: این سامانه در شبکه اختصاصی وزارت کشور قابل دسترس بوده و از طریق شبکه اینترنت در دسترس نیست، دستگاه‌های اجرایی استان لازم است از طریق vpn در اختیار استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و در محل ساختمان استانداری و فرمانداری برای دسترسی سامانه حضور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات مورد نیاز در سامانه سجاد بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده به فراخور موضوع به صورت متمرکز توزیع شده در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها جمع‌آوری و در سامانه وارد می‌شود.
مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه باید در ۲ حوزه بخش کشاورزی و همچنین بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی اطلاعات را وارد سامانه کند.
ایمانی بیان داشت: در حوزه کشاورزی اطلاعات در سطح شهرستان در محل فرمانداری در سامانه وارد می‌شود و به تأیید کارگروه استانی می‌رسد که نام کاربری و کلمه عبور مربوط به کاربران جهاد کشاورزی در تمام شهرستانها و کاربر ستاد استانداری در این حوزه در اختیار دفتر فناوری اطلاعات قرار دارد.
مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمانشاه اظهار داشت: سایر اطلاعات مربوط به برآورد خسارات در سایر حوزه‌ها از جمله توانیر، مدیریت منابع آب ایران، بنیاد مسکن و کمیته امداد به صورت متمرکز در محل ستاد وزارتخانه مربوطه به ستاد وزارت کشور ارجاع می‌شود و گزارشات آن در دسترس مسئولین مربوطه در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد.
وی گفت: در خصوص توزیع اقلام از جمله لوازم خانگی در حال جمع‌بندی از سوی قرارگاه بوده و تدوین دستورالعمل نحوه ورود اطلاعات در سامانه تا کنون ارسال نشده است که در صورت دریافت ابلاغ خواهد شد.