تبلیغات و بازاریابی پیامکی چیست؟ + تاثیر آن بر کسب و کار
بازاریابی پیامکی چیست؟
کسب و کار شما نیاز به فروش بیشتر دارد.
برای این منظور باید:
مشتریان فعلی را به برند خود وفادار نگه دارید.
شاید برایتان جالب باشد بدانید آمارها نشان دادهاند که ۴۰% از درآمد ثابت ماهیانۀ شما توسط مشتریان وفادارتان تامین میشود.
همواره مشتریان جدیدی برای خود بدست آورید.
بدون جذب مشتریان جدید، شما هیچوقت نمیتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.
بازاریابی پیامکی راهکاری است که میتواند در هر دو مورد به شما کمک کند.
با پیروی از اصول درست، پیامک میتواند به یکی از سادهترین، موثرترین و البته، کمهزینهترین روشهای بازاریابی شما تبدیل شود.
چرا پیامک یک ابزار ارتباطی موثر است؟
شکی نیست که استفاده از پیامک برای ارتباط با مشتریان، یک امر حیاتی برای بسیاری از کسب و کارها (به خصوص کسب و کارهای خدماتی) است.
اما چه چیزی باعث شده پیامک تا این حد در تجارت اهمیّت داشته باشد؟
بیایید با هم، دلیل این موضوع را بفهمیم:
ارتباط مستقیم
با پیامک، شما بدون واسطه به شخصیترین ابزار ارتباطی افراد، یعنی تلفن آنها دسترسی دارید.
سطح پوشش بالا
امروزه دیگر، همه گوشی همراه دارند و شما میتوانید با تمام جامعه در ارتباط باشید.
ارسال پیامک در لحظه
تبلیغ شما در کسری از ثانیه ارسال و معمولاً همان لحظه توسط مخاطبان دیده میشود.
تبلیغات هدفمند
با هدفگیری درست پیامک، شما فقط مشتریان واقعی خود را مخاطب قرار خواهید داد.
ارتباط دو طرفه
شما نه تنها به مشتریان پیامک ارسال میکنید، که میتوانید از آنها پیامک هم دریافت کنید.
اتوماسیون پیامکی
به کمک سامانه پیامکی میتوانید خدمترسانی اتوماتیک پیامکی راه بیندازید.
هزینه ارسال پایین
ارسال هر پیامک تنها چند ریال هزینه دارد و ارسالهای شما میتوانند دهها برابر بازگشت خواهند داشت.
امکان ارزیابی نتایج
بر خلاف روشهای سنتی (مثل تبلیغ در تلویزیون)، شما به آمار دقیق پیامکهای ارسالی خود دسترسی دارید.
پیامک چه کارکردهایی برای کسب و کارها دارد؟
در نگاه کلی، پیامک دو کارکرد برای شما خواهد داشت، کارکرد تبلیغاتی و خدماتی.
اما اگر دقیقتر شویم، میتوانیم کاربردهای مختلفی برای پیامک پیدا کنیم:
تبلیغات
با پیامک میتوانید محصولات و خدمات خود را تبلیغ و برند خود را به مخاطبها معرفی کنید.
اطلاعرسانی
اخبار، اطلاعات و هشدارها را به سرعت به دست مشتریان خود برسانید.
حتی میتوانید.
ارائه پیشنهاد
پیشنهادی وسوسهکننده به مشتری بدهید.
مثلاً یک کوپن تخفیف برایش ارسال کنید.
خدمترسانی
خدمات متنوعی ارائه دهید.
مثلاً اصالت یک کالا را بعد از دریافت کد آن تائید کنید.
نظرسنجی
از مشتریان بخواهید در مورد کیفیت محصولات و خدمات شما یا … نظر بدهند.
مسابقه
یک مسابقه برگزار کنید تا برند شما بیشتر شناخته شود و فروش شما افزایش پیدا کند.
وب سرویس
اتصال پیامک به نرم افزار و وبسایت و فروشگاه اینترنتی به کمک وب سرویس اس ام اس به سادگی انجام می گیرد.
آمار مربوط به بازاریابی پیامکی
هیچ چیزی نمی تواند بهتر از آمار جهانی مربوط به پیامک باشد.
آماری که میتواند چشمهایتان را از تعجب گشاد کند و البته، نشان دهد که چرا پیامک واقعاً میتواند موثر باشد.