شرکت غرفه سازی در تهران- اخبار بازار تسنیم
هدف از حضور در نمایشگاه های مختلف، معرفی توانمندی و قابلیت ها، برندینگ، بازاریابی و تبلیغ محصولات، شناسایی فرصت های جدید و بررسی نیاز مشتریان است.

به همین علت صنعت جدید و رو به رشدی در جهان به نام غرفه سازی ایجاد شده که گردش مالی بالایی نیز دارد.
این مطلب را به بررسی بهترین غرفه سازها در تهران اختصاص دادهایم.
علت به وجود آمدن شرکتهای غرفه ساز
همزمان با افزایش توجه صاحبان کسب و کارهای گوناگون به شرکت در نمایشگاهها، نحوه حضور نیز اهمیت زیادی پیدا کردهاست؛ به همین سبب رقابت جدی میان انواع شرکت غرفه سازی در تهران به منظور افزایش رضایت بازدیدکنندگان و مشتریان در نمایشگاه های مختلف در جریان است.
به همین دلیل بسیاری از شرکتهای غرفه ساز در تهران فعالیت میکنند.
شرکتهای غرفه ساز تهران
نمایشگاهها یکی از راههای مهم بهدست آوردن و تبادل اطلاعات روز و آشنایی با آخرین تحولات و دستاوردهای حوزههای مختلف صنعت، علم، فناوری، کشاورزی، خدمات، آموزش و غیره هستند.
از طرف دیگر، برگزاری و گسترش نمایشگاهها موجب ایجاد رقابتی سالم در عرصه داخلی و بینالمللی و همچنین توسعه گردشگری و کمک به اقتصاد بومی خواهد شد.
برای داشتن حضوری موفق در یک نمایشگاه، باید اصول مختلفی را رعایت کرد.
مهمترین آنها استفاده بهینه از فضایی است که جهت شرکت در نمایشگاه در اختیار شما قرار گرفته است.
این فضا که غرفه نمایشگاهی نامیده میشود، صرفا یک مساحت خالی است که باید آن را تجهیز و به مکانی مناسب جهت مراجعه و بازدید مشتریان، بازدیدکنندگان و علاقمندان تبدیل کرد.
به عبارتی بهتر، ساخت غرفه مهمترین مرحله و اصلیترین اقدام برای حضور در یک نمایشگاه است.
ساخت غرفههای اصولی سبب جلب توجه بیشتر بازدیدکنندگان میشود.
در مرحله بعدی، ساختار و امکانات تعبیه شده در غرفه اعم از ویترینها، میزهای کانتر، اتاق مذاکره، پوسترها و سایر تزئینات غرفه، برای شناساندن محصولات، خدمات و تواناییهای شما به مشتریان کمک میکند.
در عین حال شما میتوانید برای اطلاع از شرکتهای فعال در این خصوص، به لیست شرکتهای سازنده غرفه مراجعه کنید.
نحوه غرفه سازی مدرن
اگر در گذشته غرفههایی ساده و با کمترین امکانات با استفاده از جداکنندههای چوبی یا فلزی برپا میشد، امروزه غرفه سازی با تلفیق رشتههای گوناگون به خصوص طراحی داخلی، به حوزهای تخصصی تبدیل شده است.
تامین موکت کف سالن و کف غرفه، میز و صندلی معمولی، جداسازی غرفه با استفاده از پارتیشنهای عمومی نمایشگاه، پریز برق، روشنایی، پیشانینویسی و موارد دیگر بر عهده برگزارکننده است.
سپس شرکت کننده از طریق به کار بردن پاپهای نمایشگاه، کانتر، رول آپ و غیره، دکوراسیون غرفه را تکمیل و در واقع غرفهآرایی میکند.
انواع غرفه سازی
غرفههای نمایشگاهی به روشهای گوناگونی اجرا می شوند که دو روش اصلی آن عبارت است از:
غرفههایی که از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه تدارک دیده میشوند و به آنها غرفههای پیشساخته میگویند.
غرفههایی که شرکت کنندگان در نمایشگاه با کمک پیمانکاران این حوزه می سازند، غرفههای خودساز نامیده میشوند.
غرفه سازی زمانی موضوعیت پیدا میکند که شرکتی که قصد حضور در نمایشگاه را دارد، مایل به استفاده از امکانات ارائه شده از سوی برگزارکننده نمایشگاه نباشد و قصد داشته باشد برای رسیدن به اهدافش غرفهای مبتنی بر سلایق خود برپا کند؛ به این غرفهها، غرفه خودساز گفته میشود.
ساخت این سازهها که زیبایی بیشتری نسبت به سازههای قدیمی دارند، به وسیله تجهیزات و دستگاههایی انجام میشود که امکان سرعت بخشیدن به مراحل کار و کاهش زمان ساخت غرفه را فراهم کرده است.
مواد به کار رفته در غرفه سازی
در غرفه سازی نمایشگاهی مانند نمایشگاه تهران از مواد مختلفی استفاده میشود؛ برای مثال در غرفههای پیشساخته اغلب پلی اتیلن و PVC به کار برده میشود، چرا که میتوان آنها را به فرمهای متنوع در آورد و با ترکیب بندیهای گوناگون در کنار هم قرار داد، ضمن اینکه جا به جایی آنها سادهتر بوده و زیبایی مطلوبی دارند.
سازه اسپیس فریم
اسپیس فریم سازهای فلزی است که از طریق به کارگیری قطعات مختلف در آن میتوان غرفههایی در ابعاد متفاوت برپا کرد.
غرفههای حاصل، اغلب مناسب نمایشگاههایی هستند که در فضای باز برپا میشوند یا در صورتی که شرکت غرفهدار برای محصولات و کالاهای خود نیازمند سازههای مستحکم باشد.
برای سقف این غرفهها میتوان از چادر یا برزنت استفاده کرد و دیوارههای آنها را نیز میتوان با بنر یا فلکس تزیین نمود.
سازه مدولار
سازههای مدولار از جمله سازههای مورد استقبال در ساخت غرفههای نمایشگاهی هستند که با استفاده از آنها میتوان غرفههای زیبا و همگون ایجاد کرد.
به علت این که این سازهها از قطعات پیش ساخته و استاندارد تشکیل شده و قابلیت مونتاژ و دمونتاژ به دفعات متعدد را دارند، به آنها مدولار (modular) گفته میشود.
سازه ماکسیما
استفاده از سازههای ماکسیما یکی از راههای سریع و کارآمد برای داشتن غرفههایی زیباست.
تفاوت غرفههای ماکسیما با نوع مدولار، در نوع قید و پنل و نیز رنگبندی استفاده شده در پنل است.
مراحل ساخت غرفه و ارسال به نمایشگاه تهران
پس از ثبت سفارش مشتری و دریافت اطلاعات فنی، شرکت غرفه ساز طرحی سه بعدی متناسب با درخواست و نیازهای مشتری ارائه میدهد.
در صورت تائید طرح توسط مشتری، شرکت کلیه جزئیات طرح را همراه با نقشههای مهندسی مربوطه و دارای مهر مهندس ناظر شرکت به بخش غرفه سازی نمایشگاه تهران ارسال میکند.
سپس کارشناسان نمایشگاه به بررسی طرح و جوانب آن پرداخته و چنانچه منطبق بر معیارهای نمایشگاه باشد، مجوز ساخت غرفه را صادر مینمایند.
پس از دریافت مجوز از نمایشگاه، فایل طرح به کارگاه ساخت غرفه شرکت مربوطه فرستاده شده و در کارگاه سازهها، میزها، کانترها، ویترینها و موارد دیگر ساخته میشوند.
همچنین تیم کفزن شرکت غرفه ساز با ارائه مجوز صادر شده به محل غرفه در نمایشگاه رفته و اقدام به نصب کف در غرفه میکند.
در ادامه پس از این که تیم نصاب و نجار، غرفه را سرپا میکنند؛ تیمهای نقاش و برقکار وارد روند کار میشوند.
این روند ممکن است 3 – 4 روز زمان ببرد.
پس از پایان مراحل ساخت غرفه، نصب پوسترها، لایت باکسها و… انجام میشود.
مبلمان، سیستم کامپیوتری و نمایشگر، آبسردکن و سایر تجهیزات و لوازم پیشبینی شده در مرحله طراحی، در محل خود قرار داده میشوند.
با خاتمه برگزاری نمایشگاه نیز شرکت غرفه ساز مبادرت به تخریب و دمونتاژ غرفه میکند.
هزینه ساخت غرفه برای نمایشگاه
موارد زیادی در تعیین هزینه غرفه نمایشگاهی تاثیر دارد.
از جمله این موارد میتوان به ابعاد و اندازه کلی غرفه، مواد به کار رفته در آن، نوع پوشش دیوارهای غرفه، نورپردازی و برقکاری، طبقهای بودن، نوع کف سازی، لایت باکس، دکوراسیون داخلی، فضای باز بودن غرفه، گلآرایی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که همگی آنها در هزینه نهایی قیمت غرفه سازی نمایشگاهی تاثیرگذار هستند.
کلام آخر
شرکت معماریک از بهترین مراکزی است که نام آن در لیست شرکت های غرفه سازی قرار دارد.
این نهاد در زمینه ایجاد غرفه برای کسب و کارهای مختلف در نمایشگاههای متنوع در کشور فعالیت مطلوبی دارد و از مجربترین و حرفهایترین افراد برای انجام این کار بهره میبرد.
از سوی دیگر شرکت معماریک به عنوان بهترین سازنده غرفه در تهران، توانایی این را دارد که به بهترین شکل ممکن رضایت شما را در خصوص ایجاد غرفه، بر اساس سلیقه شما تامین کند.
"این مطلب تبلیغاتی است"