خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 23 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزارت صمت چقدر به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شد؟

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | دوشنبه، 11 مهر 1401 - 00:06
به گفته مدیرکل دفتر فناوری داده و اطلاعات وزارت صمت، فرایند‌های این وزارت‌خانه الکترونیکی شده و سامانه جامع تجارت به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل است.
پنجره،ملي،وزارت،هوشمند،الكترونيكي،متصل،واحد

آقای محمد شیرازیان گفت: طبق تبصره ۷ قانون بودجه، در مرحله نخست وزارت ارتباطات تا پایان دی ماه باید پنجره ملی خدمات هوشمند دولت را راه اندازی کند و دستگاه‌ها باید تا پایان شهریور یک پنجره واحد داشته باشند و یک سوم خدمات پرکاربرد خود را به پنجره ملی متصل کنند.
تا کنون تمامی خدمات وزارت صمت علاوه بر اینکه الکترونیکی شده از طریق پنجره واحد به صورت یکپارچه قابل دسترس و ارائه به ذینفعان است.
او ادامه داد: پنجره واحد وزارت صمت قبل از این قانون بودجه راه اندازی شده و کلیه خدمات به صورت الکترونیکی و یکپارچه در پنجره واحد خدمات هوشمند به آدرس http://khedmat.mimt.gov.ir در دسترس کاربران قرار گرفته است .
مدیرکل دفتر فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت صمت گفت: تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ مهلت برای اتصال سامانه‌ها به پنجره ملی خدمات داده شده به نحوی که حداقل یک سوم از خدمات اختصاصی و پرکاربرد دستگاه ها به صورت الکترونیکی و یکپارچه شود؛ مجموعه وزارت صمت هم از سال گذشته قبل از قانون و اجرای آن پنجره واحد خدمات راه اندازی کرده است.
او می گوید: همچنین یکی از اصلی‌ترین سامانه های وزارت صمت، سامانه جامع تجارت است که کلیه فرایند‌های خارجی و داخلی از طریق آن اجرایی می‌شود و این سامانه شهریور امسال به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شد.
شیرازیان گفت:خدمات وزارت صمت اکثرا از جنس اعطای مجوز برای فعالیت کسب و کار است که به واسطه درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند است.
او می گوید: خدمات پرکاربرد وزارت صمت یا در سامانه جامع تجارت ارائه داده می شود که متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند است یا خدمات کسب و کار است که به واسطه درگاه ملی مجوزها به پنجره ملی دولت متصل شده است.
شیرازیان گفت: ما اکنون شاید به غیر از یکی دو مورد، دیگر فرایند غیر الکترونیکی نداریم.
مواردی که از دید سازمان اداری و استخدامی، غیر الکترونیکی است، باید بررسی و بازنگری شود اما از نظر ما همه خدمات وزارت صمت به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
شیرازیان گفت:هم اکنون ارتباط با پنجره ملی خدمات هوشمند برقرار شده و هر روز در حال کامل‌تر شدن است.