سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تغییر کاربری فضاهای آموزشی با وجود آمار قابل‌ توجه مدارس تخریبی معنا ندارد

فارس | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 07 بهمن 1397 - 23:32
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با وجود آمار قابل ‌توجه مدارس تخریبی، تغییر کاربری فضاهای آموزشی معنا ندارد.
مدارس،كشور،آموزشي،توسعه،تخريبي،ارزشمند،تجهيز،فضاهاي

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با وجود آمار قابل ‌توجه مدارس تخریبی، تغییر کاربری فضاهای آموزشی معنا ندارد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در آیین افتتاح مدرسه 6 کلاسه مسلم بن عقیل در گرمسار، با اشاره به خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 40 سال، گفت: سرانه فضای آموزشی کشور قبل از انقلاب، به ازای هر دانش‌آموز 1.5 مترمربع بود که این میزان هم‌اکنون به 5.2 مترمربع رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب برای ساخت و توسعه مدارس با اجرای طرح شهید رجایی، برنامه‌ریزی و اقدامات شایان‌ ذکری برای پیشبرد این اهداف، توسط دولت‌ها و با همکاری خیّرین در 40‌ سال گذشته انجام شد که بسیار قابل‌توجه و ارزشمند بوده است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طی دو سال اخیر نیز، بیش از 50 درصد مدارس ساخته‌ شده در کشور با همکاری خیّرین بوده است.
رخشانی‌مهر ادامه داد: ساخت 1100 مدرسه با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی این سال‌ها برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه فضاهای آموزشی ایران اقدامی ارزشمند و بی‌نظیر است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هم‌اکنون 30 درصد فضاهای آموزشی کشور تخریبی است، تأکید کرد: باوجود آمار قابل‌توجه مدارس تخریبی، تغییر کاربری فضای آموزشی تحت مالکیت آموزش‌ و پرورش به‌هیچ‌عنوان معنا ندارد و مسؤولان باید برای رفع این چالش برنامه‌ریزی کنند.
انتهای پیام/