خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مادورو تحریم علیه مردم کشورش را جنایت بشری خواند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 04 مهر 1401 - 11:45
وزیر خارجه ونزوئلا با قرائت نامه رئیس‌جمهور این کشور در سازمان ملل تاکید کرد تحریم اقدامی قهری و جنایت علیه بشریت است.
روسيه،ونزوئلا،مادورو،بشريت،كشورش،جنگ،ايران،چندقطبي،اوكراين،تسهيل

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در نامه‌ای به هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که توسط «کارلوس فاریا» وزیر امور خارجه این کشور قرائت شد، جنگ اقتصادی غرب علیه کشورش را «جنایت علیه بشریت» خواند و شکل‌گیری جهانی چندقطبی با نقش‌آفرینی ایران، روسیه و چین را پیش‌بینی کرد.
به گزارش تارنمای میسیون بِردد، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در این نامه، اعمال «۹۱۳ تحریم غیر قانونی» علیه کشورش را محکوم و تاکید کرد اقدامات قهری و یکجانبه با محرومیت و تجاوز سیستماتیک، زندگی و حقوق جمعی کشورش را محدود می‌کند، رنج مردم را تشدید می‌کند، بنابراین آن‌هااز محکوم کردن این اقدامات ظالمانه به عنوان جنایت علیه بشریت دریغ نمی‌کنند.
مادورو، خسارت مادی ناشی از تحریم‌های غرب علیه ونزوئلا در سال‌های اخیر را ۱۵۰ میلیارد دلار ارزیابی کرد و از اروپا و آمریکا به دلیل سرقت ۳۱ تن طلای سپرده‌گذاری شده در بانک انگلیس به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار انتقاد کرد.
او در مورد جنگ اوکراین نیز همزمان با استقبال از پیشنهاد همتای مکزیکی خود، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، برای ایجاد یک کمیسیون بین‌المللی برای تسهیل گفتگو میان اوکراین و روسیه، اطمینان داد که راه‌حل این جنگ از طریق گفت‌وگوی سیاسی انجام می‌شود..
وی سپس تمایل کاراکاس را برای تسهیل شرایط این گفتگو ابراز کرد.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین در سخنانی بار دیگر تحریم‌ها علیه روسیه را رد کرد و خواستار پایان تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران، نیکاراگوئه، کوبا و روسیه شد.
مادورو اطمینان داد که جهان تک قطبی و استعمارگر کنونی در حل مشکلات بشریت و رفع نیاز‌های آن ناتوان است، علاوه بر آن تولد جهانی چندقطبی و تکثر محور و عاری از هژمونیسم را پیش بینی کرد که در آن ایران، روسیه، چین، هند و ترکیه نقش‌آفرینی خواهند کرد.