خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 06 مهر 1401
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان دیپی (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برند سه خط به ایران نزدیک نمی‌شود

باشگاه خبرنگاران | ورزشی | جمعه، 01 مهر 1401 - 12:59
سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره لباس تیم ملی گفت: برندی که سه خط دارد حاضر نیست حتی به ما نزدیک شود.
فدراسيون،شركت،لباس،قرارداد،جام،جهاني،ملي،تيم،كميته،انتخاب،فو ...

خلاصه خبر

در بحث حامی مالی داوران با شرکت نفت پارس قرارداد سه ساله قبلی را با افزایش پنج برابری منعقد کردیم.
امضای قرارداد‌ها مطابق اساسنامه توسط رئیس و خزانه دار فدراسیون انجام می‌شود.
به صورت مثال مجموعه X می‌خواست طبق کار کارشناسی و فنی قرارداد را نهایی کند.
وی درمورد درآمد ده‌ها میلیون یورویی بسیاری از کشور‌های حاضر در جام جهانی از طریق حامی البسه خود برخلاف ایران که همچنان درگیر انتخاب تولید کننده ایرانی و کیفیت لباس هست، گفت: از ابتدا فرآیند انتخاب لباس تیم ملی را توضیح بدهم که آن را در دوره هیات رییسه فعلی و مسئولیت خودم در کمیته دست آورد می‌دانم.
درمورد لباس تیم ملی چنین کاری مسبوق به سابقه نبوده است و بهترین انتخاب را داشتیم.
عضو هیات رئیسه فدراسیون تصریح کرد: برای لباس فراخوان لباس شش پاکت داشتیم که دو شرکت ایرانی و سه شرکت خارجی بودند.
چارچوب اسناد فراخوان هم کاملا مشخص بود.
اصولی درباره اینکه آیا حضور تیم ملی با البسه ایرانی در جام جهانی قطعی هست، عنوان کرد: مطابق اسناد مهم‌ترین شرط ما این بود که برای سه سال قرارداد ببندیم.
این موضوع را در فراخوان منتشر شده هم اعلام کرده و گفتیم هر شرکتی می‌خواهد باید با نا سه ساله قرارداد ببندد.
مهم‌ترین فاکتور این بود که محل تحویل لباس‌ها و تسویه حساب با این شرکت‌ها خارج از ایران بود و به دلیل تحریم‌ها دچار مشکلاتی می‌شدیم.
وی اضافه کرد: تجربه داشتیم که در جام جهانی با یک برند خارجی قرارداد چهار ساله بستیم، اما به دلیل تحریم‌ها پس از تحویل یک بخش از لباس می‌گوید پول را به حساب من نریزید.
فقط دو شرکت ایرانی باقی ماندند که درمورد آن‌ها هم کیفیت لباس متغیر بسیار مهمی بود.
این کمیته سه نفره روی بحث‌های کیفی نظر دادند و جدولی آماده شد که درباره موضوعات مختلف مثل پارچه، دوخت و ...
در نهایت متغیر‌هایی مثل خوش حساب بودن، در دسترس بودن و...
سابقه داشته با شرکتی قرارداد ببندیم که وسط قرارداد گفته می‌خواهم یک طرفه فسخ کنم.
اصولی درمورد اینکه آیا این برند ایرانی در جام جهانی قابلیت رقابت با برند‌های سطح بالای دنیا را دارد و همچنین ابهام‌های موجود درخصوص نحوه عقد قرارداد و اینکه موضوع نباید به سمتی پیش برود که مثلا یک شرکت خارجی مدعی شود یک طرح لباس را پیش از این به نام خودش ثبت کرده و شرکت تحت قرارداد فدراسیون فوتبال نباید از آن طرح استفاده کند، توضیح داد: کابوس این موضوع را در هم خواب ندیده‌ایم.
طبق اطلاعاتی که داریم مهم‌ترین مولفه در این بحث پارچه و فناوری‌های استفاده شده در آن است.
تولید این پارچه عمدتاً در شرق آسیا اتفاق می‌افتد.
یا طراحی و دوخت در شرق آسیا صورت می‌گیرد و در کشور‌های دیگر نمایندگی دارند.
برند مروژ یا شرکت مجید که برند انتخاب شده ما است و در فیفا به عنوان لباس ورزشی ما در جام جهانی رجیستر شده، پارچه خود را از شرق آسیا تأمین می‌کند.
عضو هیات رئیسه فدراسیون افزود: این شرکت نمونه پارچه را آورد و توضیح داد.
کارشناسان فنی و نساجی در جلسه حضور داشتند و تکنولوژی‌ها را توضیح دادند.
اصولی درمورد اعتراض بازیکنان تیم ملی به کیفیت لباس برند فعلی تیم ملی در اردوی قطر، گفت: خیلی بابت این موضوع حساس بودیم.
سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا فدراسیون از یک شرکت ایرانی که در کشورمان فروشگاه دارد، پولی از اسپانسر لباس دریافت نکرده است، پاسخ داد: برای تامین البسه تمام تیم‌های خود باید پول می‌دادیم، اما در این قرارداد آمده برای رویداد جام جهانی و تا سه سه سال آینده، تامین تمام مایحتاج ورزشی تیم ملی بزرگسالان تا سه سال رایگان است.
آیا من باید این شرایط را بپذیرم که آن شرکت وسط قرارداد بیاید و بگوید پول به حسابم نریزید؟
تمام دستگاه‌های نظارتی را دعوت کردیم تا در جلسه شرکت کنند.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون درباره اینکه همان ۱۰ میلیارد تومان را هم پول نگرفتند و لباس گرفته‌اند، گفت: به هر حال اگر می‌خواستیم لباس بخریم باید پول می‌دادیم.
وی افزود: یکی از متغیر‌ها برای ما این بود که اگر با شرکت طرف قرارداد لباس به مشکل حقوقی خوردیم شرایط شکایت کردن از آن و توقیف اموال فراهم باشد.