خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 12 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دولت باید در تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری تسهیل‌گر باشد

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 08:51
رئیس نمایندگی وزارت‌ امور خارجه در استان اصفهان با بیان اینکه اگر بخش خصوصی و آژانس‌ها همکاری مشترک داشته باشند نتیجه بهتری در رونق صنعت گردشگری اتفاق می‌افتد گفت: در کلیت تبلیغات معرفی جاذبه‌های گردشگری مسئولان دولتی باید تسهیل‌گر و کمک کنند.
گردشگري،وزارت،شوراي،سازمان،دستي،صنايع،طرح،دولت

علیرضا سالاریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به تاثیر تشکیل وزارت گردشگری اظهار داشت: فعالان گردشگری بر این باور هستند که با ایجاد وزارت گردشگری همه توجه و نظارت فقط به گردشگری معطوف می‌شود اما با این وجود، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اگر به وزارت گردشگری تبدیل شود در شرح وظایف و مسئولیت‌ها تفاوت چندانی نمی‌کند.
وی گفت: البته با وجودی که در همه دنیا وزارت گردشگری وجود دارد، اما وزارت یا سازمان بودن گردشگری فرق چندانی نمی‌کند و آنچه که در این صنعت موثر است، تقویت ظرفیت‌های آژانس‌های مسافرتی و حضور فعال آنها نسبت به جذب گردشگر است، جذب گردشگر وظیفه دولت نیست و دولت باید زیرساخت آن را مانند مسائل بانکی فراهم کند.
رئیس نمایندگی وزارت‌ امور خارجه در استان اصفهان افزود: دلیل برخی از کمبود‌ها در هتل و موارد مربوطه، فقدان بخش خصوصی قوی است که اگر بخش خصوصی و آژانس‌ها همکاری مشترک داشته باشند، نتیجه بهتری در رونق صنعت گردشگری اتفاق می‌افتد.
وی خاطرنشان کرد: در کلیت تبلیغات معرفی جاذبه‌های گردشگری، مسئولان دولتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید کمک کنند و حتی برای معرفی تورهای بازاریابی، دولت می‌تواند کمک‌کننده و تسهیل‌گر باشد.
به گزارش تسنیم طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، مرداد سال 97 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و پس از آنکه شورای نگهبان دو ایراد به این طرح وارد دانست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح را برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
انتهای پیام/ح