خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت شناخت جریان‎‌های بلوغ فناوری در آموزش و پرورش

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 16 شهریور 1401 - 16:06
وزیر آموزش و پرورش گفت: محیط یادگیری و فناوری به عنوان یکی از سه ضلع نظام آموزش و پرورش در تدوین برنامه‎‌های درسی مد نظر قرار گرفته اند.
كودك،نگاه،پرورش،دانش،آموزش،بشناسيم،مدنظر

یوسف نوری گفت: معماری یک نماد تمدنی است و کشور ما نیز در این حوزه صاحب سبک و به نوعی صاحب مکتب است.
وی افزود: هر طرح و برنامه‌ای در این زمینه باید حتما پیوست فرهنگی داشته باشد و برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما باشد.
علاوه بر اینکه امروزه، پیوست زیست محیطی، اجتماعی، پدافندی و..
نیز مدنظر است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نگاه جدید در عرصه تعلیم و تربیت از بعد انسان‌شناسی چهارگونه است.
یک دیدگاه کودک را ابژه می‎‎ داند، یکی کودک را سوژه می‌شناسد.
در نگاه بالاتر کودک به عنوان کنشگر اجتماعی است و در نگاه چهارم کودک همراه پژوهشگر نگریسته می‌شود.
او تصریح کرد: باید نیاز‌های دانش آموزان را در هر دو زمینه سخت افزار و نرم افزار بشناسیم و نگاه دانش آموز را در طراحی فضای کالبدی محیط یادگیری در نظر داشته باشیم، لازم است به این سمت حرکت کنیم، تا هویت ملی و محلی را حفظ کرده، ارتقاء داده و این میراث ارزشمند را انتقال دهیم.
نوری گفت: بحث محیط یادگیری و فناوری به عنوان یکی از سه ضلع نظام آموزش و پرورش در تدوین برنامه‎‌های درسی مدنظر قرار گرفته است، برنامه درسی دانش بنیان یک سمت آن در سنت و تمدن است و سمت دیگر آن در آینده است.
از این رو باید الگو‌های نوآورانه داشته باشیم و جریان‎های بلوغ فناوری در آموزش و پرورش را نیز بشناسیم.