ظرفیت فضای مجازی برای معرفی ظرفیت های گردشگری ایران استفاده شود
رودسر- پدر گردشگری ایران با اشاره به اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه کشور است، گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی ظرفیت های گردشگری ایران استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طالع ماسوله عصر پنج شنبه در همایش هم اندیشی در سال ۲۰۲۰ که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات و پایههای اساسی یک کشور تعامل با یکدیگر در یک جامعه برای پیشرفت است.
وی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه کشور ژاپن را تعامل برای رسیدن به این میزان از توسعه دانست و گفت: سه عنصر احترام مردم به دولت، دولت به مردم و مردم به مردم سبب توسعه و پیشرفت کشور ژاپن شد.
طالع با بیان اینکه شروع جنبش جهانی گردشگری از سال ۱۹۵۰ بوده است، افزود: در سال ۱۹۷۹ جنبش گردشگری به صورت رسمی در یک سازمان بین المللی آغاز به کار کرد و این حرکت در ایران نیز از سال ۲۰۰۱ مطرح شد.
وی با تأکید بر لزوم احیای حوزه فرهنگی در ایران، بیان کرد: ۹۲ درصد گردشگرانی که وارد ایران میشود اذعان دارند که با معرفی سایر گردشگران ترغیب به سفر به ایران شده اند.
نمایش عزت، عظمت و شاخصهای فرهنگی گیلان هدف اجرای طرح ۲۰۲۰
پدر گردشگری ایران در ادامه تصریح کرد: باید از ابزارهای موجود به ویژه فضای مجازی برای تبلیغ جاذبههای گردشگری ایران به جهان استفاده کنیم.
وی در ادامه به اجرای طرح ۲۰۲۰ گیلان نیز اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف طرح ۲۰۲۰ نمایش عزت و عظمت فرهنگی و معرفی شاخصهای فرهنگی و گردشگری استان گیلان به جامعه بین الملل است.
طالع ماسوله با بیان اینکه هم اندیشی، همکاری ملی برای توسعه فرابخشی گیلان و همگرایی مشترک در سطح استانی، ملی و بین المللی یکی دیگر از اهداف اجرای طرح ۲۰۲۰ گیلان است، گفت: اندیشه توسعه گردشگری، اعتقاد به صنعت گردشگری، اشتغال، اراده، ارتباط و اعتبار شش محور بنیادی اجرای این طرح است.
وی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری موجود در استان گیلان، اظهار کرد: اگر ماسوله نگین غرب گیلان محسوب میشود منطقه اشکورات قطب گردشگری شرق این استان است باید با معرفی و برند سازی ظرفیتها نهایت استفاده از ظرفیتهای موجود شود.