امکان پیگیری اشیای گمشده زائران در حرم مطهر رضوی فراهم شد- اخبار خراسان رضوی - اخبار استانها تسنیم
آستان قدس رضوی ، امکانی را ایجاد کرده تا زائرانی که احتمال می دهند اشیاء خود را در حرم مطهر گم کرده باشند، بتوانند از طریق ارسال پیام در شبکه های اجتماعی و دادن مشخصات، با خادمان مرتبط شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، همواره اشیاء و وسایل متعددی از زائران در صحنها، رواقها، سرویسهای بهداشتی و وضوخانههای حرم مطهر رضوی به جا می ماند اما پس از پیدا شدن توسط خادمان یا سایر زائران، به دفتر مرکزی اشیاء پیدا شده حرم مطهر در ضلع شمال شرقی صحن غدیر تحویل و در آنجا طبقه بندی و نگهداری میشود.
این اشیاء پیدا شده اگر متعلق به مجاوران مشهدی باشد به صورت حضوری به آنها تحویل میشود، اما وسایل زائرانی که امکان مراجعه حضوری نداشتهاند، پس از مشخص شدن صاحبان آن، به صورت رایگان به نشانی محل سکونتشان در سراسر کشور پست میشود.
تسهیل شرایط پیگیری برای زائران راه دور
در گذشته، زائرانی که از سایر شهرها و استان ها به حرم مطهر مشرف می شدند، برای اطلاع از اشیای پیدا شده خود باید از طریق ایمیل، مشخصات و تصویر اشیای گمشده خود همچون انگشتر، گردنبند و عینک را برای کارشناسان بخش اشیای پیدا شده ارسال میکردند که این شیوه پیگیری، برای برخی از زائران دشوار بود.
در همین راستا با هدف تسهیل انجام این کار، بستر جدیدی فراهم شد تا زائران بتوانند بدون نیاز به ایمیل و صرفا با ارسال پیام در شبکه های اجتماعی، درخواست خود را پیگیری کنند.
ارائه خدمت در سه پیام رسان داخلی
در طرح جدید، برای تسهیل خدماترسانی اداره امانات و اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی، کافی است زائران مشخصات و تصویر اشیای گمشده خود را به شماره 09905099020 در پیامرسانهای «بله»، «ایتا» و «سروش» ارسال کنند تا توسط کارشناسان این اداره بررسی شده و به آن پاسخ داده شود.
شایان ذکر است علاوه بر امکان پیگیری درخواست از طریق شبکههای اجتماعی، شماره تماس32002840-051 نیز همانند گذشته برای ارتباط با سامانه اطلاعرسانی اشیای پیدا شده در حرم مطهر رضوی، در اختیار زائران خواهد بود.
انتهای پیام/282/ن