گزارشگران فساد معرفی شوند تا مورد تشویق قرار بگیرند
مشرق
|
اقتصادی
|
شنبه، 15 مرداد 1401 - 17:13
احمد رحمانیان گفت: باید بستر اعتماد به خصوص برای گزارشگران فساد فراهم شود تا حداکثر بهره را از مشارکت مردمی در زمینه پیشگیری و کشف فساد اداری داشته باشیم.

خلاصه خبر
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فراوانی شکایات واصله به سازمان بازرسی گفت: وقتی در خصوص عملکرد یک دستگاه اداری شکایات زیادی به سازمان منعکس میشود نشان میدهد که در دستگاه مربوطه یک سوء جریان وجود دارد و در چنین مواقعی بازرسیهای امور مربوطه باید رسیدگی به آن سوء جریان را در اولویت اقدامات نظارتی خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی محل اتصال مردم با سازمان است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید از نتایج سنجش افکار عمومی در امور نظارت و بازرسی استفاده کند و این در حالی است که شکایات واصله به مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات، نوعی سنجش افکار عمومی است.
رحمانیان ادامه داد: بازرسان نوع نگاه و اقدامات خود را متناسب با مقتضیات روز جامعه و مردم متحول و روزآمد کنند و مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات، باید به صورت فصلی گزارشگران فساد را معرفی کند تا مورد تشویق و تحسین قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی محل اتصال مردم با سازمان است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید از نتایج سنجش افکار عمومی در امور نظارت و بازرسی استفاده کند و این در حالی است که شکایات واصله به مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات، نوعی سنجش افکار عمومی است.
رحمانیان ادامه داد: بازرسان نوع نگاه و اقدامات خود را متناسب با مقتضیات روز جامعه و مردم متحول و روزآمد کنند و مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات، باید به صورت فصلی گزارشگران فساد را معرفی کند تا مورد تشویق و تحسین قرار بگیرند.