خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راه اندازی ۱۱۳ مرکز آموزش جوار کارگاهی در مازندران

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 29 تیر 1401 - 14:30
ساری- مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران افزایش شمار مراکز آموزش جوار کارگاهی را از برنامه های مهم بیان کرد و گفت: پارسال ۱۱۳ واحد در استان راه اندازی شده است.
استان،آموزش،مهارتي،كارگاهي،جوار،مراكز،درويشي،مجوز،فني،خصوصي

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین درویشی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران مهارت آموزی و ارتقای آن را مسئله بسیار مهم دانست و گفت: هزار و ۲۰۷ آموزشگاه آزاد و سه هزار و ۳۱۰ مربی در استان فعالیت دارند و ۱۹ گروه هدف آموزشی در استان نیز شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه آموزش‌های صنعت و صنوف در بخش دولتی انجام می‌شود، افزود: ۸۵ درصد آموزش‌های بخش خصوصی را رشته‌های خدماتی تشکیل می‌دهند و بخش عمده‌ای از این آموزش‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در سال قبل دو سناریو شامل توسعه آموزش‌های مهارتی با محوریت بخش خصوصی در استان پیگیری شد و قانون صدور مجوز کسب و کار برای متقاضیان در استان اجرایی و محقق شد.
درویشی یادآور شد: شمار آموزشگاه‌های آزاد از ۷۰۵ واحد به هزار و ۲۰۷ واحد طی سال قبل در استان افزایش یافت و صدور مجوز مراکز آموزش جوار کارگاهی از دیگر طرح‌ها بود و تا سال قبل هشت مرکز در استان فعال بود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران تصریح کرد: تأمین نیروهای مورد نیاز واحدهای تولیدی و ارتقای مهارت و کیفیت تولید از جمله اهداف ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی در استان بود و تا پایان سال قبل ۱۱۳ واحد مرکز آموزش جوار کارگاهی در استان ایجاد شد.
وی افزود: آموزش با کلید واژه نخلستان ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها جز فلسفه جدید کاری فنی و حرفه‌ای است تا آموزش‌های مهارتی در استان نهادینه شود.
وی ترویج کارآفرینی را مسئله مهم بیان کرد و گفت: در سال قبل ۶۴ رشته جدید به آموزش‌های مهارتی در استان افزوده شد و آموزش فناوری‌های نوین، فنی، زیست بوم، زیست فناوری از جمله آن بوده است.
درویشی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی سال جاری اشاره کرد و گفت: توسعه مراکز جوار کارگاهی، توسعه آموزش‌های محیط کارگاهی و استاد - شاگردی نوین، توجه به آموزش‌های طحال و نخلستان از مهمترین برنامه‌ها است.
وی توجه به آموزش اقشار آسیب پذیر و حاشیه نشین را از دیگر اولویت‌ها بیان کرد و گفت: همچنین آموزش‌های مهارتی باید به مراکز آموزشی دانش بنیان پیوند زده شود و ۱۰ مرکز دانش بنیان مجوز آموزش‌های مهارتی اعطا شده است.