خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 15 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شرکت‌های فناوری بایدبه رسانه‌های هند هزینه بپردازند

فارس | دانش و فناوری | دوشنبه، 27 تیر 1401 - 10:30
دولت هند در حال بررسی این موضوع است که شرکت‌های بزرگ فناوری (گوگل، متا، مایکروسافت، اپل، توییتر و آمازون) که در تجارت محتوا فعالیت می‌کنند، به ناشران برای استفاده از محتوای آنها پول پرداخت کنند.
فناوري،گوگل،ناشران،اخبار،بررسي،دولت،ديجيتال،محتوا

دولت هند در حال بررسی این موضوع است که شرکت‌های بزرگ فناوری (گوگل، متا، مایکروسافت، اپل، توییتر و آمازون) که در تجارت محتوا فعالیت می‌کنند، به ناشران برای استفاده از محتوای آنها پول پرداخت کنند.
به زودی شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس‌بوک باید بهایی را به ناشران اخبار برای استفاده از محتوای اصلی آنها بپردازند.
دولت هند گفته که در حال بررسی این است که شرکت‌های فناوری بزرگی که در تجارت محتوا فعالیت می‌کنند، مانند گوگل، متا، مایکروسافت، اپل، توییتر و آمازون، به روزنامه‌های هندی و همچنین ناشران اخبار دیجیتال برای استفاده از آنها، سهمی از درآمد خود را بپردازند.
این روند پیش تر توسط کشورهایی از جمله استرالیا، کانادا، فرانسه و اسپانیا انجام شده است.
به گفته راجیو چاندراسخار، وزیر دولت در امور فناوری اطلاعات و الکترونیک، دولت این کشور در حال بررسی و بازنگری در قوانین فناوری اطلاعات برای اعمال این تغییر است.
او گفت: قدرت بازار تبلیغات دیجیتال که در حال حاضر در اختیار شرکت‌های بزرگ فناوری است و شرکت‌های رسانه‌ای هندی را در موقعیتی ضعیف قرار می‌دهد، موضوعی است که در چارچوب قانونی‌سازی‌ها و قوانین جدید به‌طور جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
قانون جدید در صورت اجرا، شرکت‌های فناوری بزرگ را مجبور می‌کند تا سهمی از درآمد کسب‌ شده از طریق استفاده از محتوا را به ناشران اخبار دیجیتال بپردازند.
گوگل قبلاً قراردادهایی را امضا کرده که به بیش از 300 ناشر در آلمان، فرانسه و سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای استفاده از محتوای آنها در پلتفرم خود هزینه پرداخت می کند.
دولت کانادا نیز در اوایل سال جاری قانونی را برای ایجاد عدالت در تقسیم درآمد بین ناشران اخبار دیجیتال و پلتفرم‌های واسطه وضع کرد.
در مارس سال جاری، کمیسیون رقابت هند (CCI) دستور بررسی شکایات علیه گوگل را به دلیل سواستفاده از موقعیت مسلط خود در ارتباط با خدمات ارجاع اخبار و خدمات Google Adtech در بازار رسانه های خبری آنلاین این کشور صادر کرد.
انتهای پیام/