مدیریت شهری اراک باید نسبت به کشتهشدگان حوادث رانندگی حساس باشد / عابران پیاده 54 درصد فوتیهای درون شهری استان مرکزی- اخبار مرکزی - اخبار استانها تسنیم
درحالی عابران پیاده 54 درصد فوتیهای درون شهری استان مرکزی را تشکیل میدهند که به گفته رئیس پلیس راهور استان مرکزی، مدیریت شهری اراک باید نسبت به کشتهشدگان حوادث رانندگی حساس باشد.

بهگزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، شهرستان اراک قلب تپنده صنعت کشور یکی از شهرهای بحرانی است که علاوهبر مشکلات آلودگی هوا با آمار بالای تصادفات رو به رو است که به سبب نبود زیرساختهای مناسب متاسفانه هر ساله با آمار بالای تصادفات رو به رو هستیم.
گزارشات حاکی از این است که بیشترین تصادفات در اراک مربوط به عابران پیاده است که متاسفانه به سبب نبود زیرساختهای مناسب و بیتوجهی رانندگان به عابران پیاده همراه با افزایش سرعت شاهد از دست رفتن تعدادی از هموطنان میشویم.
حوالی ساعت 13 روز جمعه 17 تیرماه یک دستگاه پژو 405 در بلوار آنجفی، محدوده بیمارستان خوانساری اراک با انحراف از مسیر به تیربرق واقع در پیادهرو برخورد کرد، در این حادثه راننده خودرو به شدت مجروح شد و به همراه دو سرنشین دیگر به بیمارستان منتقل شدند.
در هفته گذشته شاهد حوادث درون شهری بسیاری بودیم که متاسفانه یکی از دلخراشترین آنها در بلوار آنجفی اتفاق افتاد و این روزها خبرهای زیادی از وضعیت تصادفات و چپ شدن خودرو منتشر شده که خبرنگار تسنیم درباره علت تصادفات با رئیس پلیس راهور استان به گفتوگو پرداخت.
حادثه در بلواری با دوربینهای نظارتی کم
«سرهنگ سیدعلی حسینی» رئیس پلیس راهور استان مرکزی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به وضعیت تصادفات گفت: معمولاً در فصل تابستان با توجه به اینکه مدارس تعطیل میشوند، مسافرتها آغاز میشود و افزایش طول روز تصادفات به صورت ناخواسته بیشتر میشود و افزایش تصادفات یک مقدار طبیعی است.
وی افزود: درباره این واژگونی، بلوار آنجفی با توجه به شرایطی که دارد و چندین خط حرکتی برای هر لاین گذاشتن برای همه به ویژه برای رانندگان متخلف اغواکننده است و برای افرادی که رعایت نمیکنند سرعت را افزایش میدهند.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی ادامه داد: چندین خط حرکت گسترده در خیابان خلوت اجازه میدهد که راننده سرعت خود را افزایش دهد هر چند که در داخل شهرها حتی در خیابان آنجفی سرعت حداکثر 60 کیلومتر است اما متاسفانه چندین مورد با شهرداری درباره این معبر که معبر عریضی است و تجهیزات کنترل کاهش یا به عبارتی اقدامات آرامسازی برای محل به صورت کافی وجود ندارد، این موضوع مطرح شده است.
حسینی تصریح کرد: به اندازه کافی دوربین در این محل موجود نیست تا بتوان سرعتها را کنترل کرد همچنین سرعتگاه و سرعتگیر هم وجود ندارد بنابراین اقداماتی که میتوان در این محل آرامسازی انجام داد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: این محل به سبب اینکه منطقه مسکونی و دارای پارک است میل به گذشتن از عرض این معبر زیاد است و عابر پیاده و دوچرخه عبور کنند و کارکرد آن به سبب این که درون شهری است باید آرامسازی انجام شود.
بیتوجهی شهرداری اراک به مکاتبات پلیس راهور
رئیس پلیس راهور استان مرکزی بیان کرد: علیرغم اینکه مکاتبات متعددی با شهرداری انجام شده شهرداری در راستای آرامسازی محیط تاکنون اقدام موثری انجام نداده و دوربین، سرعتگاه و سرعتگیر که باید برای آرامسازی نصب شود این کار انجام نشده است.
حسینی ادامه داد: نتوانستند به صورت هوشمند سرعتها را کنترل کنند این موضوع یکی از دلایل وقوع تصادفات در این منطقه است هرچند که سایر خیابانها که عریض شدند نیز چنین وضعیتی وجود دارد و امیدواریم یک حرکتی در شهرداری و شورای شهر انجام شود و نسبت به تعداد کشتگان در اراک حساس شوند.
وی عنوان کرد: حدود 54 درصد این کشتگان مربوط به عابران پیاده است که علت اصلی آن سرعت وسایل نقلیه است و آرامسازی هم انجام نشده و خودروها با سرعت حرکت میکنند و علت دیگر برداشتن سرعتگیرها بوده که متاسفانه قرار شد سرعتگیرها برداشته شود و سرعتگیر استاندارد نصب شود که این کار انجام نشده است.
باید شورای ترافیک به صورت جدی وارد شود
رئیس پلیس راهور استان مرکزی تصریح کرد: ماه گذشته هم در خیابان شهید شیرودی از روی گذرگاه عابر پیاده متاسفانه عابرپیاده از بین رفت بنابراین باید آرامسازی در محیطهای شهری انجام شود و هر فاکتوری که باید انجام شود تا محیط آرام شود تاکنون انجام نشده که امیدواریم در آینده شورای ترافیک به صورت جدی وارد شود.
حسینی خاطرنشان کرد: موضوع سرعتگیرها و تصادفات را به مراجع قضایی اعلام میکنیم که معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به خوبی ورود پیدا کرده و کمیسیون مربوط به این سوانح تشکیل شده و بررسی میکند که امیدواریم زودتر موثر واقع شود تا بتوانیم روند افزایش تصادفات در اراک به ویژه برای عابر پیاده را کنترل کنیم که علت آن به سبب سرعت و نبود ادوات کاهنده سرعت بوده و باید با ایجاد موانعی بتوان سرعت خودرو را کم کرد و شهرداری بتواند از گزینههای کنترل تخلفات در معابر نصب کند تا سرعتها کنترل شوند.
بهگزارش تسنیم ، اطلاعرسانی، فرهنگسازی و کنترل فرزندان توسط خانوادهها علاوهبر اقدامات زیرساختی و تدابیر مسئولان یکی از موضوعات مهم در کنترل تصادفات است که انتظار میرود دستگاههای متولی در این زمینه حضور پررنگی داشته باشند.
انتهای پیام/713/ی