خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 19 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فاز نخست بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا امسال افتتاح می‌شود/ برندسازی محصولات صنایع‌دستی مغفول مانده است- اخبار گلستان - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 21 تیر 1401 - 21:31
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فاز نخست بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا استان گلستان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
سنتي،حوزه،هنرهاي،محصولات،هنرمندان،معاون،بازارچه،گردشگري

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌قلا، مریم جلالی عصر امروز در بازدید از از روند اجرای بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا اظهارداشت: ایجاد این بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع‌دستی اقدامی بسیار ارزشمند در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است.
وی افزود: با توجه به وسعت و مشخصات پروژه، این مرکز می‌تواند محلی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان دیگر شهرستان‌ها نیز باشد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا با سرمایه‌گذاری حدود 150 میلیارد ریال در عرصه‌ای به مساحت 3700 مترمربع و در زیربنایی حدود 1900 مترمربع در 2 طبقه طراحی‌شده است.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین گفت: برندسازی محصولات صنایع‌دستی یکی از موضوعات مغفول مانده در حوزه صنایع‌دستی است که باید در این حوزه به‌صورت ویژه ورود کنیم.
جلالی اظهار داشت: باید در حوزه تولید محتوا برای محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.
وی به هنرهای بی‌شمار ایران در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: جاجیم، گلیم، قلم‌زنی روی مس، رودوزی‌های سنتی، معرق، منبت، سفال، نگارگری، نساجی سنتی، زیورآلات سنتی وغیره به وسیله هنرمندان چیره دست کشور تولید و عرضه می‌‌شود که باید برای حفظ این میراث شرایط فروش آنها را فراهم کنیم.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: برندسازی محصولات صنایع‌دستی یکی از موضوعات مغفول مانده در حوزه صنایع‌دستی است که باید در این حوزه به‌صورت ویژه ورود کنیم.
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی تأکید کرد: در حوزه تولید و فروش محصولات فاخر صنایع‌دستی باید پیوست رسانه‌ای به‌منظور معرفی و تبلیغات تولیدات هنرمندان لحاظ شود.
انتهای پیام/581/ی