خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 02 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نظارت بر عرضه شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشدید می‌شود

ایسنا | اقتصادی | دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 - 16:38
مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح ضربتی برای نظارت بر توزیع شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف خبر داد.
شكر،نظارت،فروش،مصرف،قيمت،ضربتي،تعاوني

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح ضربتی برای نظارت بر توزیع شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اکبر تقوی شوازی از اجرای طرح ضربتی بازرسی از مراکز فروش فوق‌العاده اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و وضعیت شکر خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان بازرسی‌های ویژه‌ای از سطح بازار و مراکز عرضه و توزیع شکر منجمله در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور نظارت و کنترل این کالای پرمصرف در این ایام در سطح استان در حال انجام است.
مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی مصرف یکی از نهادهای مهم توزیع کالا در نظام اقتصادی هستند اظهار کرد: مقرر شده است بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اصناف کشور در طرح ضربتی که به طور همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف در زمینه خرید و فروش کالای شکر را مورد بررسی قرار دهند.
وی با توضیح اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف تابع ضوابط و ضرایب سود خرده‌فروشی می‌باشند و اگر کالایی را از مبادی تولید و تأمین تهیه و خریداری می‌کنند استفاده از ضرایب سود حتماً باید نسبت به قیمت فروش کارخانه و قیمت فروش واردکننده باشد، خاطرنشان کرد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت کالایی که از مبادی تأمین تهیه می‌شود و به مصرف‌کننده نهایی عرضه می‌شود، باید پایین‌تر از قیمت بازار و مندرج بر روی کالا باشد.
انتهای پیام