«این شبها» برند برنامههای معارفی شبکه یک است
مجری برنامه تلویزیونی «این شبها» گفت: معتقد به برندسازی در تلویزیون نیستم، اما این برنامه یکی از برندهای گروه معارف شبکه یک سیماست.

یراقبافان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
مجید یراقبافان مجری برنامه تلویزیونی «این شبها» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این ویژه برنامه تلویزیونی اظهار کرد: من خیلی معتقد به برندسازی تلویزیون نیستم، اما برنامه «این شبها» در گروه معارف، یکی از برندهای شبکه یک سیماست که مخاطبان خاص خودش را دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 26 سال در رسانه ملی مجری است، گفت: تا امروز نزدیک به 400 هزار دقیقه برنامه کار کردم که اکثر آنها گفتگو محور بود.
درواقع تخصص من اجرای برنامه گفتگو محور است.
یراقبافان ادامه داد: بنده معتقدم که هر شبکه و هر برنامه تفاوت های خاص خودش را دارد و البته که بین اجراها تمایزهای بسیاری وجود دارد که مجری باید آنها را نشان بدهد.
مجری برنامه تلویزیونی «تا نیایش» بیان کرد: به عقیده من مخاطبی که ساعت 22 بیننده برنامه «این شبها» است توقعات خاص خودش را دارد.مجری یک برنامه گفتگومحور باید خودش باشد و ادا درنیاورد.
همین جزئیات و ظرافت باعث تمایز یک برنامه گفتگو محور می شود.
یراقبافان در ادامه با بیان اینکه مهمترین ویژگی یک مجری مطالعه و پژوهش او درباره موضوع برنامه روز است، افزود: برای حفظ بقای یک مجری بعد از به کارگیری واژگان، ادبیات، لباس و ظاهری آراسته مهم است.
حامد شکیبانیا تهیه کننده برنامه، من را به خوبی میشناسد و میداند که من هیچ وقت بدون مطالعه روی صحنه نمیآیم.
همواره در طول روز بخشهای مختلف برنامه را ارزیابی می کنم و سوال ها و مباحث را در ذهنم حلاجی می کنم، چرا که بیننده ما در طی روز بارها مورد هجوم اطلاعات رسانهای است و بایددر برابرش ما هم به روز باشیم.
مجری برنامه های معارفی رادیو و تلویزیون درباره حفظ ریتم برنامه «این شبها» گفت: برخی از برنامه ها مانند برنامه فردوسی پور، علی ضیا و محمد رضا دلاوری چون به مباحث اجتماعی و ورزشی می پردازند ریتمی تندتر و گفتگو هایی چالشی تر دارند، من معتقدم که مردم در طول روز برنامه های متفاوتی درباره ماه مبارک و مباحث دینی بسیاری را شاهد هستند، اما اساسا «این شبها» برنامه ای است که به دور از چالش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار است ذهن مخاطبمان را ماساژ دهیم و اگر چالشی هم ایجاد کنیم در طرح سوالات است و گفتگویی چالشی نخواهیم داشت.
وی افزود: چالش در برنامه ما بیشتر پیرامون طرح سوال از مهمان برنامه است، مانند چند شب گذشته که درباره شرایط جنگ احزاب صحبت کردیم.
بیشتر به سمت سوالات و مباحثی می رویم که دیگر برنامهها نرفته باشند.
اعتقاد ما در برنامه نظام اجتماعی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و سعی کردیم باعث ایجاد شبهه در ذهن مخاطب نشویم.
یراقبافان گفت: به عقیده من از برنامه «این شبها» نمی توان توقع عجیب و غریبی داشت، بلکه «این شبها» آمده تا به سوالات مردم پاسخ دهد و پرسش های ذهنی آنها را تقویت کند.
به همین منظور از مردم خواهش می کنم که صبوری به خرج دهند و با مسیرهای ارتباطی که در اختیارشان قرار دادیم سوالهای خود را برای ما بفرستند.
انتهای پیام/