خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 05 تیر 1401
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان دیپی (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ششمین نشست اقتصاد بازارپردازی فرهنگی برگزار شد

مهر | فرهنگی و هنری | جمعه، 03 تیر 1401 - 12:47
ششمین نشست اقتصاد بازارپردازی فرهنگی با حضور جمعی از مدیران بانکی و مؤسسات مالی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی رئیس‌جمهوری برگزار شد.
فرهنگي،محصولات،مالي،صندوق،نماينده،زنجيره،حوزه،مؤسسات،شركت،ور ...

خلاصه خبر

در این نشست مدیرانی از بانک‌های آینده، سامان، قرض‌الحسنه مهر ایران، کارآفرین و شرکت‌ها و مؤسسات مالی با نام فناپ و شناسا، شرکت گسترش الکترونیک تدبیر ایران، صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه تهران، صندوق جسورانه سپهر یکم، صندوق توسعه صادرات و فناوری کارن کرود، صندوق پژوهش و نوآوری گیلان، صندوق پژوهش و نوآوری کریمه، شرکت سرمایه‌گذاری داوین، صندوق پژوهش و فناوری شریف، شرکت تأمین سرمایه تمدن، شرکت سرمایه‌گذاری حرکت اول حضور داشتند.
در بخش اول سید امیر آقایی دبیر قرارگاه بازارپردازی فرهنگی، به اهمیت بحث بازارپردازی فرهنگی (مرچندایز) اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری زنجیره محصولات فرهنگی اهمیت زیادی در توسعه کسب‌وکارهای این حوزه دارد.
در ادامه ایزدخواه نیز در این بخش با اشاره به صنایع خلاق فرهنگی بحثی را با محوریت بازارپردازی فرهنگی مطرح کرد و در آن بحث به بعضی تجارب این سیاست در کشورهای دیگر اشاره کردند و از جمله، نمونه‌های موفق بازارپردازی فرهنگی را در کشورهای دیگر برشمرد.
محمودکلانتری نماینده شرکت گسترش الکترونیک تدبیر ایران گفت: ما وقتی می‌توانیم در سرمایه‌گذاری از حوزه (ICT) حضور داشته باشیم که بازیگرانی بزرگ پیش روی ما باشند و مثلاً بخواهند به بورس ورود کنند.
اینکه آیا فلان پویانمایی بازار خود را پیدا می‌کند یا خیر، آیا فلان محصول اقبال دارد یا خیر.
محمدرضا سلطانی نماینده صندوق پژوهش و نوآوری کریمه گفت: مجموعه ما در حوزه صنایع خلاق فرهنگی فعال است و تلاش کرده‌ایم از شرکت‌هایی که خارج از مجموعه‌های دانش‌بنیان هستند حمایت کنیم اما این مجموعه‌ها رشدکافی برای سرمایه‌پذیری ندارند لذا نقش شتاب‌دهنده‌ها خیلی مهم است.
از طریق پلفرم توسعه فروش هم می‌توانیم به تجاری‌سازی محصولات کمک کنیم.
دانیال سمیعی، نماینده صندوق پژوهش‌ونوآوری گیلان گفت: ما تجربه برگزاری رویداد در حوزه محصولات فرهنگی داریم.
متأسفانه صنایع خلاق در ایران متولی خاصی ندارد و این حوزه پرریسک‌تر از سایر حوزه‌هاست.
سیدمهدی سادات رسول نماینده صندوق پژوهش و فناوری شریف گفت: تجربه ما در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی است.
از همه مهمتر اینکه برنامه داشته باشند تا امکان تحلیل ریسک وجود داشته باشد.
- ایجاد پلتفرم‌هایی که با معرفی محصولات و ذکر ویژگی‌های آنها به توسعه زنجیره محصولات کمک کند
همچنین در ابتدای این جلسه مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری‌وشکوفایی رئیس‌جمهوری به معرفی صندوق و اقدامات آن برای بانک‌ها و مؤسسات مالی پرداخت.