اگر مدیران تلویزیون بخواهند «ستایش» دوباره ساخته میشود/ نویسنده خوب شرط تضمین سریال ماندگار و مخاطبپسند است- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم
تسنیم
|
فرهنگی و هنری
|
جمعه، 03 تیر 1401 - 12:30
آرمان زرینکوب میگوید: روزی نیست که ما در کوچه و خیابان با این درخواستِ مردم روبرو نشویم که چرا ادامه سریال «ستایش» ساخته نمیشود؟

خلاصه خبر
از همین رو با آرمان زرینکوب تهیهکننده «ستایش» لحظاتی به گفتوگو نشستیم که او درباره این توجه دوباره مخاطبان به این سریال تلویزیونی و پربیننده شدنِ آن در میان کارهای تکراری تلویزیون، صحبت کند.
فصل اول این سریال در سال 1389 و فصل دوم در سال 1393 و فصل سوم نیز در سال 1398 از شبکه سه پخش شد.
وی خاطرنشان کرد: استقبال و توجه مخاطبان بعد از این همه بازپخش نسبت به سریالهای جدید، این نکته را یادآوری میکند که چرا ما نباید بعد از 13 سال، مثلِ «ستایش» دهها سریال، تولید نکرده باشیم؟
این فرآیند درست پیش رفت که مردم با آن ارتباط برقرار کردند و سریال صاحب تماشاگر شد.
برخی از مخاطبان به ما میگفتند ما با «ستایش» زندگی کردیم!
به همین خاطر است که برخی از مخاطبان به ما میگفتند ما با «ستایش» زندگی کردیم!
مردم کاراکترهایش را باور کردهاند و برایشان جذابیت دارد.
نویسنده کاربلد در ساخت سریال اهمیت دارد/ حضور نویسنده متبحر در «ستایش»
وی با اشاره به حضورِ نویسنده متبحر در جریان ساخت «ستایش»، تأکید کرد: باید برای ساختِ یک سریال، نویسنده کاربلد اهمیت بسزایی دارد.
میداند مخاطب چه میخواهد و واردِ یک قصه ایرانی کاملاً گرم و خانوادگی میشود.
به همین خاطر است که هر سن و سالی را درگیر ماجرا میکند و میتوان این قصه را قسمتها ادامه داد.
ما در ساخت سریالهای خوب و جذاب کمکاری کردیم
تهیهکننده «ماه و پلنگ» با بیان اینکه ما در ساختِ سریالهای خوب و جذاب، کمکاری کردیم، افزود: در ساخت قصههایی مثلِ «ستایش» و خلقِ اینگونه آثار کمکاری کردیم و به جایِ آن سراغ کاراکترها و اتفاقاتی رفتیم که با مردم و مخاطب فاصله دارد.
یا آنقدر اغراق شده یا موضوعاتیاند که جذاب به آنها پرداخت نشده است.
به نظرمن «ستایش» میتواند ادامه پیدا کند و صدها قسمت دیگر از این سریال ساخته شود.
حتی من شنیدم بعضاً میگفتند وقتی آقای ارجمند فلان دیالوگ درباره احترام به پدر و مادر و یا توصیههای پدرانهاش را در داستان داشت، زندگیمان را متحول کرد.
او به پربیننده شدن سریال «ستایش» در بیستمین بازپخش واکنش نشان داد و گفت:در دنیای امروز که فضایمجازی ذهن آدمها را تسخیر کرده و مخاطب کمتر پایِ تماشای کارهای طولانی مینشیند و ترجیح میدهد کارهای ویدئویی چند دقیقهای را در صفحات مجازی دنبال کند، سریالی مثل «ستایش» در بیستمین بازپخش از شبکه آیفیلم، پربیننده میشود.
بنابراین المانهای جذابیت از محتوا پیشی میگیرند و اهمیتِ بیشتری پیدا میکنند.
تهیهکنندگانی که در سیمای جمهوری اسلامی از کارنامه سریالها و برنامههای فاخر و پربیننده برخوردارند حتماً سرمایهاند؛ آنها میدانند مخاطب چه میخواهد و در طول این سالها یاد گرفتهاند که چگونه رگِ خواب مخاطب را بدست آورند.
باید مراقبت کنیم؛ امروز بسیاری از تهیهکنندگان کاربلد و صاحب تجربه در کارهایِ پربیننده، کنار نشستهاند؛ تهیهکنندگانی که درام و مخاطب را میشناسند و میدانند مخاطب چه چنسی از کار را میبیند.
زرینکوب خاطرنشان کرد: ما یاد گرفتیم و میدانیم مخاطب چه میخواهد.
خود بنده و همکارانِ خوبم در عرصه تهیهکنندگی که کارهای بسیار فاخر و پربینندهای برای تلویزیون ساختهاند، بیکارند در حالیکه اگر به رزومه و کارنامه کاریشان نگاه کنید، بضاعتِ تولید آثار ماندگار و مخاطبپسند را دارند.
اگر به لیستِ تهیهکنندگان آثار فاخر نگاه شود حتماً خواهید دید که کدام مشغولاند و کدام بیکار؟
من همیشه اعتقاد دارم تیمی که جواب داده باید حفظ شود.
به همین خاطر در زمانی که روی آنتن رفت، پربیننده شد.
مخاطبان از ما سؤال میکردند که «یاور» ادامه دارد؟
فصل اول این سریال در سال 1389 و فصل دوم در سال 1393 و فصل سوم نیز در سال 1398 از شبکه سه پخش شد.
وی خاطرنشان کرد: استقبال و توجه مخاطبان بعد از این همه بازپخش نسبت به سریالهای جدید، این نکته را یادآوری میکند که چرا ما نباید بعد از 13 سال، مثلِ «ستایش» دهها سریال، تولید نکرده باشیم؟
این فرآیند درست پیش رفت که مردم با آن ارتباط برقرار کردند و سریال صاحب تماشاگر شد.
برخی از مخاطبان به ما میگفتند ما با «ستایش» زندگی کردیم!
به همین خاطر است که برخی از مخاطبان به ما میگفتند ما با «ستایش» زندگی کردیم!
مردم کاراکترهایش را باور کردهاند و برایشان جذابیت دارد.
نویسنده کاربلد در ساخت سریال اهمیت دارد/ حضور نویسنده متبحر در «ستایش»
وی با اشاره به حضورِ نویسنده متبحر در جریان ساخت «ستایش»، تأکید کرد: باید برای ساختِ یک سریال، نویسنده کاربلد اهمیت بسزایی دارد.
میداند مخاطب چه میخواهد و واردِ یک قصه ایرانی کاملاً گرم و خانوادگی میشود.
به همین خاطر است که هر سن و سالی را درگیر ماجرا میکند و میتوان این قصه را قسمتها ادامه داد.
ما در ساخت سریالهای خوب و جذاب کمکاری کردیم
تهیهکننده «ماه و پلنگ» با بیان اینکه ما در ساختِ سریالهای خوب و جذاب، کمکاری کردیم، افزود: در ساخت قصههایی مثلِ «ستایش» و خلقِ اینگونه آثار کمکاری کردیم و به جایِ آن سراغ کاراکترها و اتفاقاتی رفتیم که با مردم و مخاطب فاصله دارد.
یا آنقدر اغراق شده یا موضوعاتیاند که جذاب به آنها پرداخت نشده است.
به نظرمن «ستایش» میتواند ادامه پیدا کند و صدها قسمت دیگر از این سریال ساخته شود.
حتی من شنیدم بعضاً میگفتند وقتی آقای ارجمند فلان دیالوگ درباره احترام به پدر و مادر و یا توصیههای پدرانهاش را در داستان داشت، زندگیمان را متحول کرد.
او به پربیننده شدن سریال «ستایش» در بیستمین بازپخش واکنش نشان داد و گفت:در دنیای امروز که فضایمجازی ذهن آدمها را تسخیر کرده و مخاطب کمتر پایِ تماشای کارهای طولانی مینشیند و ترجیح میدهد کارهای ویدئویی چند دقیقهای را در صفحات مجازی دنبال کند، سریالی مثل «ستایش» در بیستمین بازپخش از شبکه آیفیلم، پربیننده میشود.
بنابراین المانهای جذابیت از محتوا پیشی میگیرند و اهمیتِ بیشتری پیدا میکنند.
تهیهکنندگانی که در سیمای جمهوری اسلامی از کارنامه سریالها و برنامههای فاخر و پربیننده برخوردارند حتماً سرمایهاند؛ آنها میدانند مخاطب چه میخواهد و در طول این سالها یاد گرفتهاند که چگونه رگِ خواب مخاطب را بدست آورند.
باید مراقبت کنیم؛ امروز بسیاری از تهیهکنندگان کاربلد و صاحب تجربه در کارهایِ پربیننده، کنار نشستهاند؛ تهیهکنندگانی که درام و مخاطب را میشناسند و میدانند مخاطب چه چنسی از کار را میبیند.
زرینکوب خاطرنشان کرد: ما یاد گرفتیم و میدانیم مخاطب چه میخواهد.
خود بنده و همکارانِ خوبم در عرصه تهیهکنندگی که کارهای بسیار فاخر و پربینندهای برای تلویزیون ساختهاند، بیکارند در حالیکه اگر به رزومه و کارنامه کاریشان نگاه کنید، بضاعتِ تولید آثار ماندگار و مخاطبپسند را دارند.
اگر به لیستِ تهیهکنندگان آثار فاخر نگاه شود حتماً خواهید دید که کدام مشغولاند و کدام بیکار؟
من همیشه اعتقاد دارم تیمی که جواب داده باید حفظ شود.
به همین خاطر در زمانی که روی آنتن رفت، پربیننده شد.
مخاطبان از ما سؤال میکردند که «یاور» ادامه دارد؟