شایعه سازی در مورد قیمت و نحوه عرضه سوخت را پایان دهید
باشگاه خبرنگاران
|
اقتصادی
|
جمعه، 03 تیر 1401 - 12:06
رئیس هیأتمدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآوردههای نفتی، شایعات درباره سوخت را ناشی از اظهارات متناقض و غیرشفاف مسئولان میداند.

خلاصه خبر
باشگاه خبرنگاران جوان: وضعیت عرضه سوخت در کشور چگونه است؟
آقای قلیزاده: طی ماههای اخیر تقریبا هر هفته اخباری در مورد نحوه عرضه سوخت و قیمت آن در فضای مجازی و حتی خبرگزاریهای رسمی منتشر میشود که نشاندهنده اقدامات حرفه ایست، اما هدف دقیق آن را نمیدانیم.
برخی با نیتهای گوناگون از طریق تولید خبر با موضوع سوخت در جامعه التهاب آفرینی میکنند و در این شرایط، اظهارات شفاف و به موقع مسئولان میتواند راهگشا باشد.
هرچند تعداد کارتهای آزاد مربوط به گازوئیل در جایگاهها زیاد نیست، اما فعال هستند و کارکنان جایگاهها، با ثبت مشخصات وسائل نقلیه، اقدام به توزیع سوخت میکنند.
باشگاه خبرنگاران جوان: صنف جایگاهداران در مواجهه با این اخبار چه اقداماتی انجام میدهد؟
آقای قلیزاده: نخستین مواجهه مردم در این شرایط، با جایگاهداران است؛ نه مدیری که در دفتر کارش حضور دارد، اما باید بدانند که جایگاهداران به عنوان سرمایهگذاران بخش خصوصی، فقط توانایی انتقال نظرات آنها از طریق مجموعه صنفی به دولت را دارند و نمیتوانند در تعیین قیمت سوخت و میزان عرضه آن یا واریز سهمیه به کارتها، دخالتی کنند.
تجربه نشان داده که بررسی هر طرحی در مورد سوخت، محرمانه باقی نمیماند و به جامعه منتقل میشود؛ پس باید با مردم شفاف و صادق بود و چه بهتر که قبل از خبرپراکنان، مسئولان آن طرح را با مردم در میان بگذارند.
آقای قلیزاده: طی ماههای اخیر تقریبا هر هفته اخباری در مورد نحوه عرضه سوخت و قیمت آن در فضای مجازی و حتی خبرگزاریهای رسمی منتشر میشود که نشاندهنده اقدامات حرفه ایست، اما هدف دقیق آن را نمیدانیم.
برخی با نیتهای گوناگون از طریق تولید خبر با موضوع سوخت در جامعه التهاب آفرینی میکنند و در این شرایط، اظهارات شفاف و به موقع مسئولان میتواند راهگشا باشد.
هرچند تعداد کارتهای آزاد مربوط به گازوئیل در جایگاهها زیاد نیست، اما فعال هستند و کارکنان جایگاهها، با ثبت مشخصات وسائل نقلیه، اقدام به توزیع سوخت میکنند.
باشگاه خبرنگاران جوان: صنف جایگاهداران در مواجهه با این اخبار چه اقداماتی انجام میدهد؟
آقای قلیزاده: نخستین مواجهه مردم در این شرایط، با جایگاهداران است؛ نه مدیری که در دفتر کارش حضور دارد، اما باید بدانند که جایگاهداران به عنوان سرمایهگذاران بخش خصوصی، فقط توانایی انتقال نظرات آنها از طریق مجموعه صنفی به دولت را دارند و نمیتوانند در تعیین قیمت سوخت و میزان عرضه آن یا واریز سهمیه به کارتها، دخالتی کنند.
تجربه نشان داده که بررسی هر طرحی در مورد سوخت، محرمانه باقی نمیماند و به جامعه منتقل میشود؛ پس باید با مردم شفاف و صادق بود و چه بهتر که قبل از خبرپراکنان، مسئولان آن طرح را با مردم در میان بگذارند.