وزیر علوم: باید هر عضو هیات علمی مربی و هدایتگری ۱۰ عضو دیگر را بر عهده بگیرد
فارس
|
دانش و فناوری
|
جمعه، 03 تیر 1401 - 02:14
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر مدیریت تغییر اقلیم در آموزش عالی، گفت: باید برنامههای جدید تعریف کنید و هر عضو هیات علمی مربی و هدایتگری ۱۰ عضو دیگر هیات علمی را بر عهده بگیرد.

خلاصه خبر
انتظار داریم موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی بهره بیشتری به نظام آموزش عالی کشور برساند.
وزیر علوم با اشاره به اینکه موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی کشور نقش به سزایی در انجام پژوهشهای کلان در حوزه آموزش عالی دارد گفت: انتظار داریم موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی اهدافی ترسیم کند که هر عضو هیات علمی از محل اعتبارات صندوق شورای عالی عتف پژوهش های تقاضا محور انجام دهد و هر عضو هیئت علمی این موسسه از محل اعتبارات پژوهشی بتواند معادل حقوق دولتی یک کارمند این موسسه را از محل درآمدهای اختصاصی تحقیق و پژوهش نصیب هر کارمند این موسسه شود.
وی با اشاره به اینکه موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی باید پروژه های کلان ملی را برای خود تعریف کند گفت: یکی از مهمترین پروژهها این است که نقش آینده شغلی و مشاغل آینده در آموزش عالی چگونه خواهد بود؟
تغییر اقلیم در آموزش عالی را مدیریت کنیم
تأکید بر افکارسنجی در آموزش عالی توسط موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی نیز در این نشست در مورد وظایف موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی اظهار داشت: چشم انداز تولید علم از زبان مقام معظم رهبری تحول بشر است.
وی گفت: موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی با نیم قرن سابقه کانون تفکر در حوزه آموزش عالی شناخته می شود.
وی افزود: این موسسه شامل گروههای مطالعات مدیریت آموزش عالی، نوآوری آموزشی و درسی، آینده پژوهی و نظریهپردازی در آموزش عالی، اقتصاد آموزش عالی و بررسی های نیروی انسانی، برنامه ریزی آموزش عالی، مطالعات تطبیقی و نوآوری در آموزش عالی و پژوهش های آماری و فناوری اطلاعات است.
وزیر علوم با اشاره به اینکه موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی کشور نقش به سزایی در انجام پژوهشهای کلان در حوزه آموزش عالی دارد گفت: انتظار داریم موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی اهدافی ترسیم کند که هر عضو هیات علمی از محل اعتبارات صندوق شورای عالی عتف پژوهش های تقاضا محور انجام دهد و هر عضو هیئت علمی این موسسه از محل اعتبارات پژوهشی بتواند معادل حقوق دولتی یک کارمند این موسسه را از محل درآمدهای اختصاصی تحقیق و پژوهش نصیب هر کارمند این موسسه شود.
وی با اشاره به اینکه موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی باید پروژه های کلان ملی را برای خود تعریف کند گفت: یکی از مهمترین پروژهها این است که نقش آینده شغلی و مشاغل آینده در آموزش عالی چگونه خواهد بود؟
تغییر اقلیم در آموزش عالی را مدیریت کنیم
تأکید بر افکارسنجی در آموزش عالی توسط موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی نیز در این نشست در مورد وظایف موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی اظهار داشت: چشم انداز تولید علم از زبان مقام معظم رهبری تحول بشر است.
وی گفت: موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی با نیم قرن سابقه کانون تفکر در حوزه آموزش عالی شناخته می شود.
وی افزود: این موسسه شامل گروههای مطالعات مدیریت آموزش عالی، نوآوری آموزشی و درسی، آینده پژوهی و نظریهپردازی در آموزش عالی، اقتصاد آموزش عالی و بررسی های نیروی انسانی، برنامه ریزی آموزش عالی، مطالعات تطبیقی و نوآوری در آموزش عالی و پژوهش های آماری و فناوری اطلاعات است.