پاسخ استعلامات به حداقل برسد/مدیران سامانه الکترونیکی ایجاد کنند
بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پاسخ به استعلامات باید به حداقل برسد، گفت: مدیران با ایجاد سامانه الکترونیکی روند رسیدگی به امور را کوتاه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین میرجعفریان ظهر یکشنبه در کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهرسازی استان با بیان اینکه نباید از مشکلات بترسیم چراکه مقابله با موانع نیازمند قدرت است، افزود: شناسایی ظرفیتها نقش مهمی در مواجه با مشکلات دارد.
وی با بیان اینکه تلاش میکنیم زیرساختها را برای اجرای فعالیتهای عمرانی فراهم کنیم، ادامه داد: ایجاد زیرساختها و فرش قرمز استان برای سرمایه گذاران خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای بالا بردن تولیدات استانی استفاده شود.
وی با بیان اینکه تغییر و یا تعیین کاربریها باید در این جلسه از کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی مد نظر و بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: زمان پاسخ به استعلامات به حداقل رسانده شود.
بنا به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، زمان پاسخگویی به استعلامات از ۱۵ روز به حداکثر ۱۰ روز کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه مدیران در حوزه کاری خودشان سامانه الکترونیکی تعریف کنند، افزود: این امر در کاهش زمان و تسریع روند رسیدگی به امور کمک بسزایی میکند.
میر جعفریان ادامه داد: باید خراسان جنوبی در دولت الکترونیک و راه اندازی سامانههای الکترونیکی پایلوتی برای کشور باشد.
وی بیان کرد: نیاز است برنامههایی میان مدت و کوتاه مدت تعریف کنیم چراکه با توجه به شرایط روز جامعه نمیتوانیم تنها به برنامههای بلند مدت متکی باشیم.
معاون امور عمرانی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی خواستار مشخص کردن برنامههای کوتاه مدت و میان مدت توسط دستگاههای اجرایی مربوطه شد و گفت: برنامههای کوتاه مدت حداکثر در بازه زمانی پنج ساله و برنامههای میان مدت هم در بازه زمانی ۱۰ ساله تعریف شود.
وی با اشاره به اهمیت مجتمعهای خدماتی بین راهی بیان کرد: هرچه تعداد این مجتمعها بیشتر باشد، تصادفات کمتری را شاهد خواهیم بود.
میرجعفریان با اشاره به ساخت و سازها در حریم رودخانهها بیان کرد: جلوگیری از تجاوز به حریم رودخانهها در ساخت و سازها در برنامههای کلان مد نظر قرار گیرد.