تولید ریل راه آهن مهمترین اتفاق ذوب آهن بعد از پیروزی انقلاب
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: تولید ریل راه آهن مهمترین و بزرگترین دستاورد صنعت ذوب آهن بعد از پیروزی انقلاب است.

روایت یک مسیر؛
مهرداد تولاییان معاون بهرهبرداری ذوب آهن اصفهان در خصوص دستاوردهای این صنعت به مناسبت چهل سالگی انقلاب در گفتوگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تولید ریل راه آهن و بومی سازی آن مهمترین اتفاق ذوب آهن بعد از انقلاب است که حاصل تلاش چند ساله متخصصان داخلی و جزو بزرگترین دستاورد صنعت ذوب آهن است که در کنار آن قدمهای خوبی در بومی سازی تولید پروفیلهای طویل، میلگرد و انواع تیرآهن برداشته شده است.
معاون بهرهبرداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به میزان تولید ریل راه آهن در سال، گفت: ظرفیت اسمی تولید ریل، در سال بین ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تن است، اما نیاز کشور مطابق آمارهای وزارت راه و شهرسازی حدود ۶۰ هزار تن در سال است.
وی با اشاره به میزان تولید فولاد بیان کرد: میزان تولید فولاد ذوب آهن در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال است و محصولات جدیدی مانند ریل u۳۳ و ریل یوسی آی ۶۰ که در سال ۹۷ تولید شده در خطوط پرسرعت کشور قابل استفاده است.
تولاییان ادامه داد: شاخههای اچ سی که در سازههای فلزی سنگین مورد استفاده قرار میگیرد، درحال حاضر تولید کننده داخلی ندارد و از جایگزین مشابه آن مانند تیر برق استفاده میشود، اما امسال ذوب آهن توانست این محصول را در بازار عرضه کند.
بیشتر بخوانید : قدم های بزرگی که در صنعت لوازم خانگی برداشته شد
به گفته وی؛ در ۹ ماهه سال گذشته حدود ۵۰ درصد تولیدات این کارخانه به خارج از کشور صادر شده است.
تولاییان در خصوص مشکلات فعالان حوزه فولاد گفت: در حال حاضر اصلیترین مشکل این حوزه مربوط به انتقال ارز است و اگر مشکلات بانکی و ارزی حل شود، مشکل خاصی برای ادامه فعالیت نخواهیم داشت.
معاون بهرهبرداری ذوب آهن اصفهان در پایان گفت: برای تسهیل در صادرات فولاد نیاز به ایجاد کانالهای ویژه برای انتقال ارز به کشور احساس میشود.
انتهای پیام/
بومی سازی تولید پروفیلهای طویل، میلگرد و انواع تیرآهن