استقرار هیاتهای ارزیابی در مناطق ۲۲ گانه
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به مزایای استفاده از سامانه املاک در ایجاد شفافیت از استقرار هیاتهای ارزیابی در مناطقه ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در حاشیه آئین رونمایی از سامانه املاک و در جمع خبرنگاران گفت: در راستای مولدسازی داراییها و املاک شهرداری تهران حرکت میکنیم که لازمه آن این بود که در ابتدا همه املاک در سامانه ثبت، ضبط و سنددار شود.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران همواره در حال خرید املاکی است که در داخل طرحهای عمرانی قرار دارد و در صورت فروش که برای مولدسازی و بهینهسازی سامانهای طراحی شده که اولاً معرفی کارشناس رسمی از دخالت شخص خارج میشود و بر اساس سامانه بهصورت راندوم انجام میشوئد.
وی اظهار کرد: پس از انتخاب برای کارشناس رسمی پیامک میرود که این کار در گروههای مختلف انجام میشود و نظارت آن نیز توسط هیأت انجام خواهد شد.
فلاح عنوان کرد: با توجه به اینکه این سامانه دقت عمل خوبی دارد و نگرانی ما را کم کرده، بنابراین در ۲۲ منطقه تفویض کردیم تا هیأتهای ارزیابی مستقر شوند و ترتیبات خرید و فروش ملک را انجام میدهند؛ اگر تاکنون شهرداری تهران دو هیأت ارزیابی داشت، پس از این به ۲۴ هیأت تبدیل خواهد شد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اظهار کرد: اگر در منطقهای بنا باشد پروژه بزرگی اجرا شود و تملکهای سنگینی صورت گیرد، به تناسب نیاز در آن منطقه سه الی چهار هیأت ارزیابی مستقر خواهد شد و نگرانی در خصوص شفافیت در این خصوص وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورا تمامی املاک باید در این سامانه ثبت شود، گفت: در این زمینه عقبافتادگی وجود داشته و ما در ۲۲ منطقه ۲۲ ستاد ساماندهی املاک شکل دادهایم که مکلفند همه املاک مردم تهران را که به امانت در اختیاری شهرداری و مناطق است، در سامانه ثبت و ضبط کنند.