خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

زندگی چهره‌های شاخص اردکان مستند می‌شود

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 04 خرداد 1401 - 01:00
یزد- طرح مستندسازی از زندگی و خدمات ۲۰ نفر از شخصیت های برجسته معاصر اردکانی با عنوان تاریخ شفاهی اردکان توسط هنرمند اردکانی آغاز شد.
زندگي،توليد،اردكاني،مستند،برجسته،مجموعه،اردكان،شهرستان،شخصيت ...

حمیدرضا مستوفی تهیه کننده و کارگردان این اثر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز تولید این مجموعه مستند اظهار داشت: مستندسازی از زندگی چهره های برجسته و اثرگذار معاصر اردکانی از مدت‌ها پیش مطرح بود که این طرح امسال به بار نشست.
وی با اشاره به اهداف تولید این اثر بیان کرد: این مجموعه مستند با مرور زندگی و خدمات چهره های ماندگار اردکان می کوشد جستاری در تاریخ شفاهی این شهرستان باشد..
مستوفی ادامه داد: بدیهی است ثبت عملکرد و نقش آفرینی علما، فضلا، اطبا، هنرمندان، معماران، پژوهشگران، مولفین، واقفین و دیگر شخصیت های برجسته اردکانی، گام مهمی در تشریح و شناسایی وقایع، رویدادها و حوادث تاریخی در این شهرستان به شمار می رود.
وی افزود: زمان هر قسمت از این مستندها با توجه به ابعاد و زوایای زندگی هر شخصیت بین ۱۵ تا ۳۵ دقیقه است و تاکنون سه قسمت از این مجموعه از جمله مستند زندگی علی سپهری مورخ و نویسنده، علی سالک پیشکسوت و پدر ورزش نوین اردکان و حسین افخمی شاعر و مدیحه سرای برجسته اردکانی تولید و تدوین آن به پایان رسیده است.
این کارگران جوان اردکانی تصریح کرد: در قالب این پروژه به سراغ ۱۷ نفر دیگر از شخصیت های اثرگذار و برجسته اردکان خواهیم رفت و ضمن روایت زندگی و خدمات آنان، سبک زندگی مردم، تحولات، رویدادها و حوادث تاریخ یکصد ساله معاصر این شهرستان را از زاویه نگاه این افراد برای مخاطب بازگو می کنیم.
وی گفت: در تولید این مجموعه مستند علی حماسی به عنوان تصویربردار و صدابردار حضور داشته و حسین شکراللهی تیتراژ و وله ها را ساخته است همچنین محمدرضا کمالی مدیر تولید، محمدعلی صادقیان هماهنگی و این پروژه را انجام داده اند و کار کارگردانی و تدوین اثر را نیز خود برعهده گرفته ام.