خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

قطر بزودی جنگنده‌های انگلیسی تایفون را تحویل می‌گیرد

مشرق | بین‌الملل، سیاسی | چهارشنبه، 04 خرداد 1401 - 01:00
مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد که قرار است اولین سری از جنگنده‌های انگلیسی تایفون از ماه آگوست آینده (مرداد) وارد قطر شود.
قطر،انگليس،هوايي،دريايي،گاز،تايفون،سمپسون

به گزارش مشرق، «مارتین الیوت سمپسون» مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و افسر ارشد نیروی هوایی این کشور گفت که دوحه در پی ایجاد نیروی متوازن در میان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی خود است.
خبرگزاری رسمی قطر (قنا) به نقل از سمپسون گزارش داد، قطر و انگلیس در زمینه دریایی با هم همکاری دارند تا توانمندی دریایی قطر افزایش پیدا کند و این همکاری در زمینه امنیت سایبری و هوایی نهادهای نظامی دو کشور است.
این فرمانده انگلسی خبر داد که قرار است اولین سری از جنگنده‌های انگلیسی تایفون از ماه آگوست آینده وارد قطر شود.
وی ادعا کرد که تایفون کارآیی خود را در جنگ نشان داده است و تا کنون توانسته است از حریم هوایی انگلیس و آسمان کشورهای دوست آن حمایت کند.
در کنار معاملات نظامی، دولت انگلیس به دنبال انعقاد یک قرارداد بلندمدت گازی با قطر است، زیرا کمبود گاز طبیعی در اروپا سبب افزایش قیمت عمده فروشی در این قاره شده است.
به گفته منابع آگاه به مذاکرات، وزرای انگلیسی و هم پیمانانشان در قطر، بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع، گفت‌وگوهایی در مورد مقدمات یک قرارداد بلندمدت برگزار کرده‌اند و قطر آخرین راه حل برای تامین گاز برای انگلیس شده است.