چطور کد اقتصادی بگیریم؟- اخبار بازار تسنیم
آیا میدانستید که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام هرگونه فعالیت اقتصادی قانونی به کد اقتصادی نیاز دارند و بدون داشتن این کد از لحاظ قانونی با مشکل مواجه خواهند شد؟

اگر برای شما نیز مانند بسیاری از افراد این سوال پیش آمده است که چطور کد اقتصادی بگیریم و این کد چه کاربردهایی دارد، در این بخش به پرسش شما پاسخ خواهیم داد.
با صرف دقایقی کوتاه، اطلاعات ارزشمندی درباره کد اقتصادی کسب میکنید.
کد اقتصادی چیست و چه کاربردی دارد؟
کد اقتصادی که بهعنوان شماره اقتصادی نیز شناخته میشود، یک کد 12 رقمی است که سازمان امور مالیاتی آن را تعیین و ابلاغ میکند.
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که میخواهند فعالیت اقتصادی قانونی داشته باشند، باید این کد را دریافت کنند.
لازم به ذکر است که کد اقتصادی برای یک واحد اقتصادی و کسبوکار مشخص میشود و مانند کد ملی منحصربهفرد است.
در ادامه به مراحل و نحوه دریافت این کد خواهیم پرداخت.
برای دریافت کد اقتصادی باید چه مراحلی را طی کنیم؟
افرادی که مشمول دریافت کد اقتصادی هستند در ابتدا باید به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند.
روی دکمه پیش ثبت نام و ثبتنام الکترونیکی کد اقتصادی کلیک کرده و سپس اطلاعات درخواستشده را وارد کنند.
پس از طی این مراحل، رمز و کد کاربری برای فرد ارسال میشود.
با استفاده از رمز و کد کاربری خود مجدداً مراحل ذکرشده را از ابتدا تا انتها تکرار کرده و در پایان روی گزینه ثبتنام کد اقتصادی کلیک کنید.
به همین راحتی کد اقتصادی برای شما صادر میشود.
استفاده از کد اقتصادی نشانه قانونمندی است و به فعالیتهای اقتصادی شما هویت میبخشد.
این کد از مشکلات مالیاتی جلوگیری کرده و باعث ایجاد نظم بیشتر در کسبوکارتان میشود.
استفاده از امکانات موجود همچون کد اقتصادی، نرم افزارهای حسابداری و سایر مواردی که موجب ارتقای کسبوکار و سهولت انجام امور اقتصادی هستند، به صاحبان شرکتهای بزرگ و کوچک کمک میکند تا در مسیر پیشرفت قدم بردارند.
برای دریافت کد اقتصادی حتما مدارک موردنیاز را همراه داشته باشید
برای دریافت کد اقتصادی یکسری مدارک لازم است.
پیش از هر اقدامی این مدارک را تکمیل کرده و سپس اقدام به اخذ کد کنید.
در قدم اول باید با مراجعه به واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی، دفترچهای مخصوص را دریافت و آن را تکمیل کنید.
سپس از واحد ثبت و شناسایی همین اداره فرمهای مورد نیاز را گرفته و آنها را پر کنید.
سایر مدارکی که باید به همراه داشته باشید به شرح زیر است:
دو نسخه کپی از آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات ثبتی انجامشده
کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضای هیئتمدیره
کپی اظهارنامه و اساسنامه
نامه شروع یا عدم شروع فعالیت شرکت
کپی پروانه و مجوز تاسیس و بهرهبرداری شرکت
کپی سند یا اجارهنامه تاییدشده توسط اداره مالیات
رسید پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارایی
به همراه داشتن این مدارک برای اخذ کد اقتصادی ضروری است، اما امکان دارد در مصوبات جدید به مدارک دیگری هم نیاز پیدا کنید.
اخذ کد اقتصادی چه مزایایی برای اشخاص به همراه دارد؟
کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی و حقوقی مزایای بسیاری به همراه دارد.
این کد به شرکت شما اعتبار میدهد و پیشنیاز شرکت در هر مناقصه و مزایده است.
مهمتر از همه، داشتن کد اقتصادی برای انجام امور مالیاتی ضروری است و به انجام بهتر و سریعتر امور مالیاتی کمک میکند.
مالیات مبحث بسیار پیچیدهای است و به دانش و اطلاعات کافی نیاز دارد.
با آموزش حسابداری میتوانید با قوانین و مقررات در اظهار و پرداخت مالیات بیشتر آشنا شده و امور مالیاتی شرکتتان را با دقت بالا و بدون بروز مشکل انجام دهید.
آیا در صورت نداشتن کد اقتصادی جریمه می شویم؟
در صورت امتناع از دریافت کد اقتصادی نه تنها با مشکلات زیادی روبهرو خواهید شد، بلکه باید جریمه نیز پرداخت کنید.
افرادی که برای اولینبار از اخذ کد امتناع کنند، ملزم به پرداخت دو برابر سود معاملات انجام شده خود به اداره مالیات میشوند.
اگر این کار را برای بار دوم تکرار کنند، محل فعالیت اقتصادی آنها به مدت سه ماه پلمب خواهد شد.
در صورت تکرار برای بار سوم، فرد یا مدیران متخلف به 3 الی 6 ماه حبس محکوم میشوند.
چه کسانی مشمول دریافت کد اقتصادی نمیشوند؟
برخی اشخاص حقیقی و حقوقی مانند مساجد، تکایا، افرادی همچون نویسندگان و طراحان که فعالیتهای هنری انجام میدهند و اشخاصی که به فعالیتهای پیمانکاری به ارزش پیمانهای کمتر از 50 میلیون ریال اشتغال دارند، مشمول دریافت کد اقتصادی نیستند و فعالیت آنها بدون داشتن این کد هیچ مانعی ندارد.
هزینه اخذ کد اقتصادی چقدر است؟
هزینه دریافت کد اقتصادی با توجه به نوع شرکت، متغیر است.
این هزینه طبق تعرفههای دریافتی شرکت خدمات اداری تعیین شده و از 700 هزار تومان به بالا است.
میزان این مبلغ در هر شهر نیز متفاوت است و نمیتوان مقدار مشخصی برای آن تعیین کرد.
به کمک نرم افزارهای شرکت سپیدار سیستم کلیه امور اقتصادی شرکت خود را در دست گیرید
در این بخش به بررسی کد اقتصادی و نحوه دریافت آن پرداختیم تا افرادی که واجد شرایط هستند اقدام به اخذ این کد کرده و فعالیتهای اقتصادی خود را بهصورت کاملا قانونی انجام دهند.
شرکت نرم افزاری سپیدار سیستم آریا با تولید نرم افزارهای سپیدار و دشت و ارائه خدمات به مشتری، همواره در تلاش است تا راهی هوشمندانه برای پیشرفت و ارتقای کسبوکارهای بزرگ و کوچک به مخاطب ارائه دهد.
با استفاده از نرم افزارهای حسابداری این شرکت بهآسانی میتوانید حقوق و دستمزد کارکنان، میزان مالیات، میزان مرخصیها و هرچه مربوط به کسبوکارتان است را با دقت بالا محاسبه کرده و در مسیر رشد و توسعه قدم بردارید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خدمات سپیدار سیستم به سایت این مجموعه به آدرس sepidarsystem.com مراجعه کنید یا با شماره پشتیبانی 81022444-021 تماس بگیرید.
"این مطلب تبلیغاتی است"