خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر آغاز بکار کمیسیون مرزها

مهر | بین‌الملل | دوشنبه، 02 خرداد 1401 - 06:00
مقامات ارمنستان، آذربایجان در جریان نشستی با مشارکت رئیس شورای اروپا توافق کردند که مذاکرات بر سر مسائل مورد اختلاف در قره باغ در تابستان ادامه یابد.
رئيس،ادامه،گزارش،نيكول،چارلز،قره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان روز دوشنبه گزارش داد، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور در نشستی با حضور «چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا و «الهام علی اف»، رئیس جمهوری آذربایجان توافق کردند که مذاکرات در چارچوب مسائل مورد اختلاف در قره باغ را در ماه ژوئیه یا اوت ادامه دهند.
نشست سه جانبه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، چارلز میشل رئیس شورای اروپا و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در بروکسل برگزار شد و در نتیجه این گفتگو توافقاتی در مورد ادامه کار در راستای باز کردن ارتباطات منطقه‌ای و آغاز کار کمیسیون تعیین مرزها و امنیت صورت گرفت.
این گزارش می‌افزاید که طرفین توافق کردند که جلسات سه جانبه را ادامه دهند و جلسه بعدی برای ژوئیه یا اوت برنامه ریزی شده است.
طرفین همچنین موضوعات مربوط به آماده سازی مذاکرات برای عادی سازی روابط بین دو کشور، مسائل انسانی و همچنین حل و فصل مناقشه قره باغ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.