خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

المشاط: چشم طمع خارجی به یمن معلول وابستگی و وادادگی بود

فارس | بین‌الملل | دوشنبه، 02 خرداد 1401 - 03:30
رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که تمامی توطئه‌های خارجی برای تجزیه و تقسیم یمن به شکست منتهی خواهد شد.
يمن،ائتلاف،شوراي،تأكيد،خارجي،متجاوز،شكست،كشورهاي،تجزيه،ملت

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که تمامی توطئه‌های خارجی برای تجزیه و تقسیم یمن به شکست منتهی خواهد شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت سالگرد اتحاد این کشور گفت که جشن گرفتن این مناسبت، واقعیتهای تلخ و طمعهای خارجی را از بین نمی‌برد.
المشاط با بیان اینکه طمع کشورهای خارجی ناشی از آفت وابستگی و وادادگی طی چند دهه است، تأکید کرد، جشن گرفتن این روز به این معناست که تمامی توطئه‌های خارجی برای تجزیه و تقسیم یمن به شکست منتهی خواهد شد.
شبکه خبری المسیره به نقل از این مسئول یمنی گزارش داد، مداخلات خصمانه و رهبری آشکار مزدوان فاسد کشورهای خارجی، خطر این کشورها را افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه ملت یمن، سازنده این اتحاد هستند، نه احزاب، خاطر نشان کرد، این ملت، قابل شکست نیستند و یمن نیز قابل تجزیه نیست.
این مسئول یمنی ابراز اطمینان کرد که تمامی محاسبات دشمنان شکست خواهند خورد و «جنگ همچنان طولانی است؛ زیرا کشورهای متجاوز به رهبری آمریکا همچنان علیه کشور ما دست به شرارت می‌زنند».
المشاط با بیان اینکه کشورهای متجاوز بدون توجه به اراده مردم یمن، «شورای ننگ» را در پایتختهایی تشکیل دادند که ملت یمن را می‌کشد، خاطر نشان کرد، اعضای این شورا، در خیانت به یمن و مشروعیت‌بخشی به ائتلاف دست دارند.
منظور رئیس شورای عالی سیاسی یمن از شورای ننگ، نهاد موسوم به «شورای ریاستی» است که مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز در عربستان سعودی تشکیل دادند.
وی با بیان اینکه یمن بر صلح واقعی و همیشگی تأکید دارد که مبتنی بر پایان بخشیدن به تجاوز، محاصره و اشغالگری باشد، تصریح کرد، علت طولانی شدن مدت زمان جنگ، تصورات اشتباه ائتلاف متجاوز و موضع جانبدارانه بین‌المللی از این ائتلاف است.
المشاط با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.
وی با بیان اینکه مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/