خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 28 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مخالفت کمیسیون جهش تولید مجلس با گسترش دایره شمولیت عنوان اخلال اقتصادی

فارس | سیاسی | دوشنبه، 02 خرداد 1401 - 00:53
سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: اعضای کمیسیون با گسترش دایره شمولیت اخلال به مفاسد اقتصادی مخالفت کردند.
كميسيون،اقتصادي،فساد،مفاسد،اعضاي،بررسي،توليد

محسن زنگنه نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس گفت: در جلسه امروز مواد یک و دو طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در جریان بررسی این مواد اعضای کمیسیون مخالفت خود را با اطلاق اخلاق اقتصادی به موارد متعددی از مفاسد اقتصادی ابراز کردند و عنوان کردند که اخلال زمانی صورت می‌گیرد که یک فساد نظام اقتصادی کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.
سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظر اعضای کمیسیون بر این بود که قوانین ما را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی بازدارنده نیست و فرد متخلف حاضر است مرتکب فساد شود و جریمه آن را هم پرداخت کند چرا که با وجود پرداخت جریمه باز هم فساد برایش سودآور است.
زنگنه اضافه کرد: اعضای کمیسیون بر این اعتقادند که راهکار جبران این مسئله و بازدارندگی قانون در مقابل فساد این نیست که ما دایره شمولیت اخلال را گسترش دهیم و به بسیاری از مفاسد تعمیم دهیم چرا که این کار باعث بالا رفتن ریسک سرمایه‌گذاری در کشور شده و به تولید لطمه می‌زند.
وی افزود: در نهایت بنا شد تا این موضوع در یک کارگروه ویژه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه بررسی‌ها برای تصمیم‌گیری به صحن کمیسیون ارائه شود.
انتهای پیام/