خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی/کرمانشاه از فردا مجدد غبارآلود می‌شود

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 01 خرداد 1401 - 22:30
کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اعلام هشدار نارنجی هواشناسی طی روزهای آینده برای استان، گفت: کرمانشاه از فردا مجدد غبارآلود می‌شود.
كرمانشاه،استان،هواشناسي،دولتشاهي،غبار،جو،هوا،كاهش،گردوخاك،وزش

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی موجی کم رطوبت از فردا تا ظهر چهارشنبه جو استان کرمانشاه را متأثر می‌کند.
وی افزود: این موج علاوه بر رشد ابر در بعضی ساعات وزش باد شدید توأم با گردوخاک محلی شده و مجدداً شرایط را برای تشکیل توفان گردوخاک در منطقه و نفوذ غبار به جو استان کرمانشاه فراهم خواهد کرد.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، تصریح کرد: غبار در غالب نقاط استان کرمانشاه بخصوص در روزهای دوشنبه و سه شنبه و بویژه در نیمه غربی شامل شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، اسلام آباد، دالاهو، کرمانشاه، روانسر، جوانرود، تازه آباد و پاوه خواهد بود.
دولتشاهی بیان کرد: احتمال شکستن شاخه درختان و بروز خسارت به تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و گلخانه‌ها بر اثر وزش باد شدید و بتدریج کاهش شدید دید و کیفیت هوا وجود دارد.
وی ادامه داد: تمام گروه‌های سنی بویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان از قرار گرفتن در فضای باز اجتناب کنند.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: غبار که مطابق معمول در نواحی مرزی و نزدیک به هسته توفان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و نسبت به روز گذشته با غلظت و گستردگی بیشتری سبب کاهش دید و کیفیت هوا در استان کرمانشاه خواهد شد و در ۲ روز پایانی هفته اگر غباری در جو استان مشاهده شود غالباً رقیق خواهد بود.
دولتشاهی خاطر نشان کرد: همچنین دمای هوا که امروز تغییرات چندانی نداشته از فردا تا چهارشنبه به طور نسبی کاهش و در سایر روزهای هفته به آرامی افزایش می‌یابد.