خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 29 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۰۰۰ جهیزیه بین زوج‌های عشایری اهدا شد/توزیع ۳۰۰ هزار بسته معیشتی

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 01 خرداد 1401 - 22:30
خرم‌آباد- رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اهدای دو هزار جهیزیه در بین زوج‌های جامعه عشایری، از توزیع ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در بین عشایر خبر داد.
عشايري،عشاير،توزيع،كشور،بسيج،اشاره،سعيدي،سرهنگ،جامعه،سازمان، ...

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد سعیدی شامگاه یکشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه عشایر هم در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و هم در جنگ امروز یعنی جنگ اقتصادی نقش آفرینی می‌کنند اظهار داشت: امروز ۴۶ درصد از گوشت دام سبک در کشور ما از سوی عشایر تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه در چند روز اخیر امنیت غذایی اکثر کشورها به خطر افتاده است، عشایر ما در تأمین امنیت غذایی کشور در رأس و خط مقدم قرار دارند عنوان کرد: در همه این ایفای نقش، زنان عشایر نیز مانند مردان پای کار هستند.
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در مناطق عشایری کشور بیان داشت: در این راستا رویکرد خدمات رسانی و محرومیت زدایی و کمک‌های مؤمنان در دستور کار قرار گرفته است.
سرهنگ سعیدی با تاکید بر اینکه در سازمان بسیج عشایری وقتی مقام معظم رهبری فرمان دادند که کمک‌های مومنانه خوب است در کشور شکل بگیرد، پای کار آمدیم و از همه ظرفیت‌های درون بسیج، سپاه، خیرین، کمک‌های مردمی، سازمان‌ها و نهاد دولتی استفاده کردیم افزود: همه اقداماتی که ما داشتیم به یاد و نام شهدا است، در همین ایام کنگره و کرونا، بیش از دو هزار جهیزیه در بین خانواده‌های نیازمند و زوجین جامعه عشایری کشور توزیع کردیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی را توزیع کرده‌ایم گفت: عشایر بیش از ۲۰ هزار رأس را به عنوان نذر و قربانی کمک کردند و بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرده‌ایم.
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با بیان اینکه قریب به ۲۰۰ رأس دام سنگین از سوی عشایر در قالب نذر و قربانی اهدا شده و ما در بین خانواده عشایر توزیع کرده‌ایم ادامه داد: همچنین بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند توزیع کرده‌ایم.
سرهنگ سعیدی همچنین از اهدای لباس و کفش در بین نیازمندان خبر داد و گفت: بسیج عشایری در حوزه‌های احیای قنات‌ها، چاه‌های آب، احداث کانال‌های آب و آبرسانی ورود پیدا کرده است.
وی بیان داشت: بازسازی پل در مناطق عشایر نشین، احداث آبشخور دام، توزیع آرد، توزیع نفت و… در بین عشایر از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به ارائه خدمات این نهاد در ایام شیوع بیماری کرونا افزود: واکسیناسیون جامعه عشایری با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی یکی از این اقدامات بوده است.
سرهنگ سعیدی با بیان اینکه با اشاره توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی، توزیع ماسک و… در بین جامعه عشایری گفت: حضور گروههای جهادی در مناطق عشایری و ارائه آموزش به دانش آموزان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته بوده است.