خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حدود ۹۰کشور در تهران

مهر | دین و اندیشه، استان‌ها | یکشنبه، 01 خرداد 1401 - 15:47
قزوین - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برای اولین بار شاهد حضور بیش از ۹۰ کشور دنیا در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران خواهیم بود.
مسابقات،قرآن،كشور،كريم،برگزار،قرآني،مهر،دنيا،مديحه،سرايي،مجي ...

به گزارش خبرنگار مهر حمید مجیدی مهر پیش از ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: امسال برای اولین بار شیوه برگزاری مسابقات قرآنی در کشور تغییر خواهد کرد.
وی با بیان این مسابقات در بخش‌های مختلف و به میزبانی استان‌های مختلف برگزار خواهد شد، عنوان کرد: تلاش کردیم تا فضای کشور در استان‌های مختلف و بازه‌های زمانی متفاوت قرآنی شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اضافه شدن رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه سرایی به مسابقات امسال خبر داد و تاکید کرد: این مسابقات در ۱۲ رشته از جمله حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جز، ۱۰ جز، ۵ جز، قرائت تحقیق، ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.
وی از میزبانی استان قزوین در بخش نغمات دینی خبر داد و عنوان کرد: این مسابقات آذرماه امسال در بخش‌های اذان، دعا خوانی و مدیحه سرایی برگزار خواهد شد.
مجیدی مهر به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم توسط کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا تعداد کشورهای شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قران کریم تهران امسال با افزایش و مشارکت بیشتری صورت بگیرد.
وی گفت: در حال حاضر مسابقات قرآن کریم در کشورهای امریکای لاتین به سه زبان اسپانیایی، پرتقالی و فرانسوی در حال برگزاری است.
این مسئول با بیان اینکه عمق راهبردی ما در سال پیش رو قطعاً کشورهای آفریقایی و آمریکایی خواهد شد، تاکید کرد: این مسابقات قدرت دیپلماسی فرهنگی را به رخ دنیا خواهد کشید و به دنیا ثابت خواهد کرد ایران کشور صلح حول محور قرآن است.
وی ادامه داد: در ایام پیش رو جامعه هدفی به استعداد بیش از ۲۳ کشور آمریکای لاتین را خواهیم داشت و کار قرآنی وسیعی در این کشورها اجرا می‌شود.
مجیدی مهر گفت: در آفریقای شمالی فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه قرآن در حال اجرا است و تصور می‌کنیم امسال بین ۱۰ تا ۲۵ کشور آفریقایی در مسابقات کشور ما حضور داشتند که پیش از این سابقه نداشته است.
وی اظهار کرد: پیش از این میزان مشارکت کشورها در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۸۵ کشور بود اما امیدواریم امسال برای اولین بار شاهد حضور بیش از ۹۰ کشور دنیا در این مسابقات باشیم.
دبیر عالی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در پایان یادآور شد: ایران جزو ۲۷ کشوری است که در دنیا مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌کنند و بر همین اساس تا به امروز بیش از ۴۰۰ قاری ایرانی با رتبه ممتاز بین‌المللی را به ثبت رسانده است.