خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آرامش در بازار روغن نباتی/ تولید روغن نباتی از تقاضا پیشی گرفت

مهر | اقتصادی، بازار | یکشنبه، 01 خرداد 1401 - 12:12
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان روغن نباتی گفت: با افزایش تولید روغن نباتی، تولید این محصول از تقاضای بازار پیشی گرفته و آرامش در بازار روغن نباتی برقرار شد.
روغن،نباتي،بازار،كارخانجات،كاهش،قيمت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتحادیه تولیدکنندگان روغن نباتی، عبدالرحیم گلستانی افزود: پس از اعلام قیمت های جدید روغن نباتی تقاضای کاذب در بازار روغن نباتی به شدت کاهش یافت و با تلاش زیاد کارخانجات روغن نباتی طی اردیبهشت ماه ثبات و آرامش به بازار روغن نباتی بازگشت.
وی تصریح کرد: مشکل توزیع روغن نباتی در سراسر کشور نیز برطرف شده و به زودی برخی نارسایی های موجود نیز برطرف می شود.
گلستانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به رغم تولید ۲.۲ میلیون تن انواع روغن نباتی به دلیل قیمت پایین روغن نباتی در کشور تقاضای کاذب در بازار وجود داشت و رکورد شکنی در تولید نیز جوابگوی نیاز بازار نبود.
رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان روغن نباتی تصریح کرد: در صورت تامین روغن خام مورد نیاز کارخانجات روغن نباتی مشکلی برای تنظیم بازار روغن نباتی وجود نخواهد داشت.
وی افزود: به دلیل کاهش مواد اولیه کارخانجات و همچنین غیر واقعی بودن قیمت روغن نباتی، تولید روغن نباتی طی فروردین ماه سال جاری کاهش محسوسی داشت که این روند در اردیبهشت ماه و پس از اصلاح نرخ ارز واردات کالاهای اساسی تا حد زیادی بهبود یافت و بازار روغن نباتی به روال عادی بازگشت.