خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روابط عمومی‌ها نقش موثری در اعتماد سازی و مشارکت عمومی دارند

مهر | استان‌ها | جمعه، 30 اردیبهشت 1401 - 02:06
بوشهر- شهردار خارگ گفت: روابط عمومی ها نقش موثری در اعتماد سازی و مشارکت عمومی و تشویق و ترغیب افراد به همراهی و همکاری مؤثر و مداوم در اجرای استراتژی‌های اصلی سازمان دارند.
روابط،خارگ،عمومي،جزيره،حوزه،مديران،شوراي،شهر،افكار،تصريح،هما ...

به گزارش خبرنگار مهر، شعیب بحرینی عصر پنج شنبه در اولین همایش مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی است.
شهردار خارگ افزود: این جزیره به دلیل شرایط خاص، ارتباط بسیار خوبی بین صنعت و حوزه پیرامون آن صورت گرفته است و باید از ظرفیت رسانه‌ها برای شناخت خدمات این جزیره به ایران اسلامی استفاده شود.
وی افزود: این جزیره در زمینه‌هایی مانند اتحاد اهل سنت و تشیع، میزبانی از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، مقاومت و ایستادگی جانانه در ۸ سال دفاع مقدس و بستن شیرهای نفت در رژیم ستمشاهی الگویی بی نظیر بوده و امروز این جزیره به عنوان مرکز ثقل و خط مقدم جبهه اقتصادی کشور بشمار می‌رود.
شهردار خارگ تصریح کرد: روابط عمومی در سازمان‌ها می‌تواند از یک طرف زمینه جذب منابع بهتر و کارآمدتر از محیط را فراهم آورد و از طرف دیگر به برقراری ارتباط با افراد و بخش‌های داخلی هر نهاد و یا سازمانی زمینه ساز مشارکت کارکنان، افزایش تعهد به برنامه‌ها، ایجاد انسجام و تشویق و ترغیب افراد به همراهی و همکاری مؤثر و مداوم در اجرای استراتژی‌های اصلی سازمان شود.
بحرینی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با حضور مدیران علمی ارزش گرا و فرآیند محور، در حوزه روابط عمومی بتوان افکار عمومی را جلب و مشارکت عمومی و اعتمادسازی در افکار عمومی به وجود آورد، از همین رو شهرداری و شورای شهر خارگ اولین همایش مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات جزیره خارگ را با دعوت از مقام عالی وزارت کشور در حوزه روابط عمومی و شرایط جهت هم افزایی و همگرایی در این حوزه مهم فراهم کرد.
خارگ نیازمند روابط عمومی‌های قوی
رئیس شورای شهر خارگ در این همایش اظهار داشت: جزیره خارگ به دلیل شرایط خاص جغرافیایی خود برای نمود ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها نیازمند روابط عمومی‌های قوی است.
یوسف وطن دوست افزود: رشد و شکوفایی ایده‌های خلاق در روابط عمومی علاوه بر سایر فاکتورها، مستلزم داشتن ویژگی‌ها و خصوصیات خاص رفتاری از سوی مدیران است.
وی گفت: اگر زمینه‌های لازم برای ابراز خلاقیت محیا نباشد از خلاقیت و نوآوری خبری نخواهد بود.
رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: امروزه نقش روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است و این نقش به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه‌های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.
لزوم معرفی ظرفیت‌های جزیره خارگ توسط روابط عمومی‌ها
عضو شورای شهر خارگ در این نشست گفت: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این جزیره توسط روابط عمومی‌ها شناسایی و معرفی شود.
هدی موری بازفتی افزود: ارائه خدمات هوشمندانه و تلاش‌های تمامی دست اندر کاران حوزه ارتباطات و روابط عمومی که در جهت رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افکار عمومی می‌کوشند و در این راستا قدم خیرخواهانه بر می‌دارند بسیار جای تقدیر دارد.
عضو شورای شهر خارگ تصریح کرد: از جمله وظایف خطیر و حساس روابط عمومی‌ها انعکاس به موقع مسائل، مشکلات، نیازهای مخاطبان و مدیران است که در جهت اخبار دقیق و درست تکامل می‌یابد.