خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 24 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم به کارگیری فناوری‌های نوین برای افزایش کارآمدی آموزش عالی

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 - 19:59
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت به کارگیری زیرساخت‌های دانش بنیان مبتنی بر فناوری‌های نوین در آموزش و افزایش کارآمدی آموزش عالی تاکید کرد.
آموزش،آموزشي،علوم،علمي،نظام،تحول،معاونت،تحقق،معاون،اسلامي،اعضاي

معاون آموزشی وزارت علوم مطرح کرد:
قاسم عموعابدینی گفت: نقش علم و فناوری و نخبگان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و شاخص‌های تحقق آن دارای اهمیت بسیاری است.
او گفت:بر اساس ماموریت‌های ابلاغی وزیر علوم به معاونت آموزشی، این معاونت برای ایفای نقش محوری در جهت تحقق کامل مأموریت مهم آمایش آموزش عالی و مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در جهت ترویج فرهنگ کار گروهی و مسئله‌محوری اهتمام جدی دارد.
عمو عابدینی افزود: موضوعاتی مانند استقرار نظام شاگردپروری به عنوان کار ویژه تربیتی و علمی اعضای هیئت علمی، برنامه‌ریزی و اقدام موثر در جهت ارتقاء سلامت نظام آموزشی، برنامه‌ریزی و تلاش هدفمند برای توانمندسازی و روزآمدسازی اعضای هیئت علمی با تاکید بر اعضای هیأت علمی جدیدالاستخدام و طراحی نظام سنجش و انگیزش در دستور کار این معاونت است.
معاون آموزشی وزیر علوم، برنامه‌ریزی دانش‌محور در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت آموزش و استقرار نظام رقابت سالم و مؤثر و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و بهره‌گیری حداکثری از همه ظرفیت‌های علمی کشور به منظور مطالعه دقیق و عمیق آموزش عالی کشور را از راهبرد‌های این معاونت اعلام کرد.
به گفته عموعابدینی آموزش کیفی پشتوانه پژوهش کیفی است و هم محصول و برون‌داد آن محسوب می‌شود.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: برای تحقق و عملیاتی کردن این ماموریت‌ها، راهبرد‌های کلانی از جمله تحول در مسیر آموزش دانشگاه‌ها در راستای تحقق دانشگاه‌های آینده بر پایه حکمت و تمدن اسلامی ایرانی در گام دوم انقلاب اسلامی، پیاده سازی کامل آمایش آموزش عالی با رویکرد افزایش کیفیت کارایی و اثربخشی و عدالت آموزشی پیش بینی شده است.
او ادامه داد: تحول در نظام جذب و بکارگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی با رویکرد تقاضا محوری و حل مسائل از طریق علم و دانش و تحول در رویکرد‌های مهارتی و اشتغال آفرین در نظام آموزشی دانشگاه‌ها ضرورت دارد.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تحول در بهره مندی از ظرفیت‌های نخبگان، تحول در حوزه برنامه ریزی آموزشی با تمرکز بر علوم انسانی، اسلامی و علوم پایه، توسعه هوشمند دیپلماسی علمی و بین المللی سازی آموزش عالی در حوزه آموزش یک ضرورت است.