کاهش ۹ درصدی حمل بار داخلی در فروردین
مهر
|
اقتصادی
|
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 - 09:06
در حالی که مدیرعامل شرکت راه آهن بر شکسته شدن رکورد ترانزیت ریلی قرن اخیر تأکید دارد، اما این شرکت از تقویت حمل بار داخلی غافل بوده است.

خلاصه خبر
مشکل کاهش حمل بار داخلی، کمبود ناوگان و خط آهن است؟
حال آنکه برخی کارشناسان حمل و نقل ریلی مشکل راه آهن را نه در زیرساخت و ناوگان که در حکمرانی دولتی آن جست وجو میکنند.
افت علمکرد راه آهن از سال ۱۳۹۷
حجم حمل بار ریلی داخلی در فروردین ۱۴۰۱؛ عقبگرد نسبت به فروردین ۱۴۰۰
کارشناس اقتصاد حمل و نقل: مشکل راه آهن، کمبود ناوگان و شبکه ریلی نیست؛ مشکل سو مدیریت است
در همین رابطه محمد جواد شاهجویی، کارشناس اقتصاد حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: وضعیت حال حاضر شبکه راه آهن هیچ تعریفی ندارد و اگر تلاشی برای ایجاد تغییرات مثبت صورت نگیرد، بعید نیست که به زودی شبکه حمل و نقل کشور از مدار اثرگذاری در اقتصاد ملی خارج شود.
بنابراین برای حل مجموعه مشکلات راه آهن، میبایست ریشه این مشکلات برطرف شود.
حمل بار ریل پسند داخلی فدای ترانزیت گوگرد ترکمنستان شد
وی خاطرنشان کرد: درست است که رکورد تاریخی در حمل بار ترانزیتی ریلی سال گذشته جابه جا شده است، اما باید از مسئولان راه آهن پرسید افزایش ۲ میلیارد تنی در حمل بار ترانزیتی ریلی، چرا باعث شده است که عملکرد حمل بار داخلی ۵ میلیارد تن کاهش پیدا کند؟
شاهجویی تصریح کرد: تا زمانی که ساختار حکمرانی شبکه ریلی کشور اصلاح و مؤلفههای اقتصاد در این حوزه برقرار نشود، حتی اگر شبکه توسعه پیدا کند هم نمیتوان امیدی به بهبود شرایط داشت.
حال آنکه برخی کارشناسان حمل و نقل ریلی مشکل راه آهن را نه در زیرساخت و ناوگان که در حکمرانی دولتی آن جست وجو میکنند.
افت علمکرد راه آهن از سال ۱۳۹۷
حجم حمل بار ریلی داخلی در فروردین ۱۴۰۱؛ عقبگرد نسبت به فروردین ۱۴۰۰
کارشناس اقتصاد حمل و نقل: مشکل راه آهن، کمبود ناوگان و شبکه ریلی نیست؛ مشکل سو مدیریت است
در همین رابطه محمد جواد شاهجویی، کارشناس اقتصاد حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: وضعیت حال حاضر شبکه راه آهن هیچ تعریفی ندارد و اگر تلاشی برای ایجاد تغییرات مثبت صورت نگیرد، بعید نیست که به زودی شبکه حمل و نقل کشور از مدار اثرگذاری در اقتصاد ملی خارج شود.
بنابراین برای حل مجموعه مشکلات راه آهن، میبایست ریشه این مشکلات برطرف شود.
حمل بار ریل پسند داخلی فدای ترانزیت گوگرد ترکمنستان شد
وی خاطرنشان کرد: درست است که رکورد تاریخی در حمل بار ترانزیتی ریلی سال گذشته جابه جا شده است، اما باید از مسئولان راه آهن پرسید افزایش ۲ میلیارد تنی در حمل بار ترانزیتی ریلی، چرا باعث شده است که عملکرد حمل بار داخلی ۵ میلیارد تن کاهش پیدا کند؟
شاهجویی تصریح کرد: تا زمانی که ساختار حکمرانی شبکه ریلی کشور اصلاح و مؤلفههای اقتصاد در این حوزه برقرار نشود، حتی اگر شبکه توسعه پیدا کند هم نمیتوان امیدی به بهبود شرایط داشت.