هر چه از دستمان برآید، برای بهبود وضعیت معلمان انجام میدهیم
محمدباقر قالیباف گفت: اگر در کشور توانستیم کاری کنیم که معلم منزلت و جایگاه خودش را پیدا کند، گام مؤثری در جامعه برداشتهایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی:
رئیس مجلس، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور گفت: در صحن علنی به حدی نمایندگان نسبت به موضوع معلمان علاقهمند بودند که هنگام رأیگیری بیش از ۹۳.۵ درصد نمایندگان به طرح رتبهبندی معلمان رأی مثبت دادند و این حاکی از اهمیت این موضوع در دیدگاه نمایندگان است لذا مطمئن باشید دغدغه شما معلمان را همکاران من در مجلس پیگیری میکنند.
محمدباقر قالیباف همچنین گفت: ما ادعا نداریم که طرح رتبهبندی معلمان تمام مشکلات معلمان را حل خواهد کرد بلکه این نقطه آغاز کاری بوده که شروع شده و باید تلاش کنیم که به خوبی اجرا شود و در ادامه مجلس به درستی این طرح را تکمیل کند.
۱۲ اردیبهشت بود که مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در کمیته آن به پایان رسیده و نسخه نهایی آیین نامه به هیئت دولت ارجاع شده است.
آیین نامه اجرایی اولیه نظام رتبه بندی معلمان و تعیین امتیازبندیها و صلاحیتهای معلمان در آن با انتقادهایی مواجه شد که گفته میشود تاکنون بیش از ۲۰ بار ویرایش شده است.
در این آیین نامه، شایستگیهای عمومی، تخصصی، حرفهای و تجربه امتیازبندی شده که در شایستگی عمومی تا ۳۰۰ امتیاز میتوان دریافت کرد.
در نسخه اولیه فرایند رتبهبندی، مؤلفههایی مانند مسئولیت پذیری، رعایت حجاب و پوشش اسلامی متناسب با شأن معلمی، داشتن روحیه جهادی و تحولگرایی، تعهد و تعلق سازمانی، مهارت ارتباطی و تعامل سازنده با ارکان تربیت، باور و پایبندی به ارزشهای اسلامی، ملی و انقلاب اسلامی از در معیارهای شایستگی عمومی قرار گرفته است.