توجه به جنبشهای دانشجویی در قالب جشنواره رویش/ تربیت معلم مهارتی نیازمند برنامههای فرهنگی است
محمدی با تاکید بر نگاه جدی به فعالیتهای فرهنگی دانشجومعلمان، تربیت معلم مهارتی را در گرو توجه به این موضوع دانست.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد؛
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در چهارمین گردهمایی رویش راهبرد اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی را نگاه برابر به تشکلهای دانشجویی برشمرد و اظهار کرد: تفاوت و تبعیض میان تشکلها آسیب زا است.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی جشنواره رویش را اقدام عملی دانشگاه فرهنگیان در توجه به جنبشهای دانشجویی در تمام حوزههای فرهنگی، علمی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی دانست و ابراز امیدواری کرد: به واسطه برگزاری این جشنواره در کنار بارگاه امام رضا (ع) نشاط از طریق تشکلها به توده دانشجویان منتقل شود.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با بیان اینکه توجه به علایق و ذائقه همه دانشجویان برای ما ارزشمند است و تلاش میکنیم برای تشکلهای قانونی بستر فعالیت را فراهم کنیم، تصریح کرد: برای تربیت معلم مهارتی و شایسته راهی جز توجه به برنامههای فرهنگی و اجتماعی نیست، و برای تربیت معلم نقاد، پرسشگر و مومن باید به اینگونه فعالیتها توجه داشت.
وی تصریح کرد: در فعالیتهای فرهنگی اگرچه حمایتهای مالی هم حائز اهمیت است، اما کمک به توسعه برنامهها از بازدهی بالاتری برخوردار است.
محمدی اضافه کرد: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که روزنههایی از امید در تشکلها به وجود آمده و برای حمایت کردن از فعالیتهای آن با وجود تنگناهایی مالی در ۲ مرحله از این جشنواره، برای هویت بخشی حمایت مالی شده و این نشانه توجه دانشگاه به تشکلها و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه معلم نا امید خطرناک است، اظهار کرد: معلم باید با امید و نشاط در جامعه حضور پیدا کند چراکه نشاط نیاز جامعه امروز است.
حیات دانشگاه در گرو فعالیت تشکلهای دانشجویی
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: اعتقاد داریم که حیات دانشگاه به فعالیت تشکلها وابسته است.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نقطه عطف این جشنواره را حضور اساتید مسئولان فرهنگی و اجتماعی و دانشجومعلمان در کنار هم برشمرد و افزود: در فعالیتهای فرهنگی معطل کسی نباشید تا دانشگاه پویا را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، محقق کنیم.
وی اظهار کرد: اگر در معاونت بستر فعالیت فرهنگی و اجتماعی فراهم نکنیم امیدی به تربیت معلم پویا، دانشیار و امیدوار نخواهیم داشت.
محمدی با تاکید بر اینکه باید نهایت تلاش خود را برای احیا تشکلها داشته باشیم، گفت: دانشجویان باید با نشاط و ایثارگرانه در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شرکت کنند و پس از این جشنواره به عنوان سفیرانی امید را به مراکز و پردیسهای خود منتقل کنند.
وی اظهار کرد: نماد تبلور اقدام عملی توجه به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در آذر ۱۶ وبرگزاری کرسی ها، نقد و نظریه پردازی و حضور وزیر آموزش و پرورش در میان دانشجو معلمان بود.
خواهان مشارکت حداکثری دانشجومعلمان در فعالیتها هستیم
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه با بیان اینکه خواهان مشارکت حداکثری دانشجومعلمان در فعالیتها هستیم، نمایندگان تشکلها را رابطان مسئولان با دانشجو معلمان و حلقه اتصال برنامهها دانست.
وی در ادامه توسعه تفکر خلاقانه و پرورش دانشجویان مطالبه گر همراه با آگاهی، تکریم دانشجو و اساتید و استقبال و حمایت از طرحها و ایدههای دانشجومعلمان را از اولویتهای این معاونت عنوان کرد.
محمدی در پایان حفظ توجه رهبر معظم انقلاب و مسئولان به دانشگاه فرهنگیان را واجب و وظیفه همگان در دانشگاه دانست.
انتهای پیام/