خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 20 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آثار هنری، به جای ارزش محور، مخاطب محور شده اند

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | جمعه، 09 اردیبهشت 1401 - 16:57
یک نویسنده و منتقد سینما، آثار هنری تولید شده را، مخاطب محور خواند.
حوزه،مقاومت،توليدات،مخاطب،محور

نعمت الله سعیدی، نویسنده فعال حوزه مقاومت درباره وضعیت تولیدات این حوزه گفت: نهاد‌های فرهنگی، امروز جنگ فرهنگی را حس نمی‌کنند و انگار این جنگ را قبول ندارند.
این نویسنده در ادامه با انتقاد از عملکرد مسئولین اینطور گفت که دشمنان ما جنگ فرهنگی را جدی گرفتند و این موضوع را می‌توانیم در تولیدات هالیوود و سایر مراکز وابسته به آن‌ها می‌بینیم؛ در صورتی که این نگاه اشتباه وجود دارد که ما فکر می‌کنیم مقاومت صرفا جنبه سیاسی و جغرافیایی دارد.
سعیدی رویکرد تولیدکنندگان را مخاطب محور دانست و اینطور عنوان کرد که تولید کنندگان صرفا به دنبال جذب مخاطب هستند و به همین علت به دنبال تولید محتوای خنثی می‌روند.
این منتقد سینما، بزرگترین نقد در حوزه تولیدات محور مقاومت را به سینما وارد کرد و آثار تولید شده در این زمینه در حوزه محور مقاومت را ضعیف‌ترین نوع تولیدات حوزه مقاومت عنوان کرد.
فعال ادبی حوزه مقاومت با اشاره به مشکلات چاپ و نشر، تولیدات این حوزه را بالا خواند و مشکلات ادبیات مقاومت در حوزه کتاب را مربوط به نشر و توزیع آن دانست.
سعیدی با اشاره به مخاطب محور بودن آثار تولید شده اینطور گفت که برخی فکر می‌کنند برای جذب مخاطب باید از عقاید و باور‌های دینی و ارزشی فاصله بگیرند که این اتفاق در سینمای ما به دیده می‌شود.