خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 08 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نیسان جوک در مقابل نیسان قشقایی + فیلم

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 07 اردیبهشت 1401 - 02:06
نیسان جوک و نیسان قشقایی ۲۰۱۸ دو خودرویی هستند که از نظر امکانات و برخی ویژگی‌ها شبیه هم هستند.
خودرو،جوك،قشقايي،فرمان،اينچي،موتور،رانندگي،عمل،جلو

قشقایی موتور بزرگ‌تر و قوی‌تری نسبت به جوک دارد؛ در تست ها، موتور ۱.۳ لیتری قشقایی در ۹.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.
جوک، با موتور کوچک ۱.۰ لیتری سه سیلندر خود، با زمان ۱۱.۷ ثانیه‌ای به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.
قشقایی رانندگی بسیار آرام تری نسبت به جوک دارد؛ یعنی در این خودرو می‌توان بدون کارکردن زیاد موتور در ترافیک ماند، در حالی که انجام این کار در جوک به دور‌های زیاد و تعویض دنده‌های مکرر نیاز دارد.
این ۲ خودرو با جعبه دنده شش سرعته عرضه می‌شوند؛ هر دو جعبه عملکرد نسبتاً سبکی دارند، اما جوک، وقتی با چرخ دنده درگیر می‌شود عملکرد ضعیف تری دارد.
جوک از قشقایی چابک‌تر است و در پیچ‌ها به خوبی عمل می‌کند.
نقطه ضعف این خودرو فرمان آن است که در برخی موقعیت‌ها به خوبی عمل نمی‌کند و به خصوص زمانی که در پیچی قرار دارید و می‌خواهید فرمان را صاف کنید، این زمان فرمان خوب عمل نمی‌کند.
جوک از قشقایی چابک‌تر است و در پیچ‌ها به خوبی عمل می‌کند.
نقطه ضعف این خودرو فرمان آن است که در برخی موقعیت‌ها به خوبی عمل نمی‌کند و به خصوص زمانی که در پیچی قرار دارید و می‌خواهید فرمان را صاف کنید، این زمان فرمان خوب عمل نمی‌کند.
در مقابل، فرمان قشقایی بسیار خوب عمل می‌کند و حس ارتباط بهتری در با جاده به راننده می‌دهد.
همانطور که تفاوت در راحتی سواری وجود دارد، قشقایی نه تنها بهتر از جوک سرنشینان را از ضربه محافظت می‌کند، بلکه در کنترل حرکات ناخواسته بدن نیز عملکرد بهتری دارد.
این خودرو در ۲ نوع لاستیک عرضه می‌شود که شامل چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی و ۱۷ اینچی است که ۱۹ اینچی در تریم Tekna عرضه می‌شود؛ چرخ‌های ۱۷ اینچی بیشتر مورد پسند افرادیست که به دنبال رانندگی نرم هستند.
موقعیت رانندگی نیسان قشقایی جذابیت بیشتری نسبت به جوک دارد؛ هر دو خودرو موقعیت رانندگی اساساً راحت را با تعداد زیادی تنظیم صندلی و فرمان ارائه می‌کنند.
دید رو به جلو در هر دو خودرو خوب است، تا حدی به لطف ستون‌های شیشه جلو که جلوی دید را در تقاطع‌ها نمی‌گیرد.
هر دو خودرو دارای حسگر‌هایی در جلو و عقب هستند که هنگام مانور در فضا‌های تنگ به کمک آن می‌آیند، و همچنین دوربین ۳۶۰ درجه‌ای که در هنگام پارک کردن، دید پرنده‌ای از خودرو را به راننده می‌دهد.
نیسان جوک DIG-T ۱۱۴ Tekna با موتور ۳ سیلن ۹۹۹ سی سی توربو بنزینی می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۸ Ib فوت در ۳۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.
این خودرو در ۲ نوع لاستیک عرضه می‌شود که شامل چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی و ۱۷ اینچی است که ۱۹ اینچی در تریم Tekna عرضه می‌شود؛ چرخ‌های ۱۷ اینچی بیشتر مورد پسند افرادیست که به دنبال رانندگی نرم هستند.موقعیت رانندگی نیسان قشقایی جذابیت بیشتری نسبت به جوک دارد؛ هر دو خودرو موقعیت رانندگی اساساً راحت را با تعداد زیادی تنظیم صندلی و فرمان ارائه می‌کنند.دید رو به جلو در هر دو خودرو خوب است، تا حدی به لطف ستون‌های شیشه جلو که جلوی دید را در تقاطع‌ها نمی‌گیرد.
هر دو خودرو دارای حسگر‌هایی در جلو و عقب هستند که هنگام مانور در فضا‌های تنگ به کمک آن می‌آیند، و همچنین دوربین ۳۶۰ درجه‌ای که در هنگام پارک کردن، دید پرنده‌ای از خودرو را به راننده می‌دهد.نیسان جوک DIG-T ۱۱۴ Tekna با موتور ۳ سیلن ۹۹۹ سی سی توربو بنزینی می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۸ Ib فوت در ۳۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.
نیسان قشقایی DIG-T ۱۴۰ هیبریدی ملایم N-Connecta نیز با موتور ۴ سی سی ۱۳۳۲ سی سی توربو بنزینی می‌تواند حداکثر قدرت ۱۳۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۷۷ Ib فوت در ۱۶۰۰-۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.