سامانه پایش رضایت مردم از دستگاههای اجرایی ظرف ۳ ماه اجرایی میشود
وزیر ارتباطات گفت: در سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» هر شهروند میتواند پس از مراجعه به هر واحد اداری در کشور، بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوط را به صورت محرمانه ثبت کند.

وزیر ارتباطات گفت: در سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» هر شهروند میتواند پس از مراجعه به هر واحد اداری در کشور، بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوط را به صورت محرمانه ثبت کند.
به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از نحوه اجرای «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» را ارایه کرد.
وی در پستی اینستاگرامی نوشت: رئیسجمهوری در تازهترین جلسه شورای عالی اداری کشور، وزارت ارتباطات و سازمان امور اداری و استخدامی کشور را موظف به راهاندازی «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» کردند تا یکی دیگر از وعدههای دولت مردمی برای نظارت مردم بر دستگاههای اجرایی با بهرهگیری از فضای مجازی محقق شود.
وی ادامه داد: سامانهای که امکان ثبت و پیگیری مشاهدات عینی مردم از شیوه برخورد کارکنان و انجام درخواستهایشان از واحدهای اداری را با حفظ حریم شخصی فراهم میکند.
وی افزود: در زمان حضورم در مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه، سامانهای راهاندازی کردیم که با کمک آن مراجعهکنندگان به واحدهای قضایی قادرند درباره نحوه عملکرد هر واحد و نحوه برخورد کارکنان آن نظر دهند و میزان رضایت خود را از عملکرد آنها ثبت کنند.
به گفته زارع پور، در این سامانه کارکنان و مدیران از نظرات تجمعی مراجعهکنندگان مطلع میشوند و مدیر هر واحد قضایی، رئیس کل دادگستری شهرستان و استان و حتی رئیس قوه قضاییه به آسانی و ظرف چند ثانیه می توانند میزان رضایت مردم از اشخاص و واحدهای قضایی را ملاحظه و از نتایج آن برای اقدامات اصلاحی بهره گیرند.
حالا بر اساس این تجربه وقت آن است که سامانه مشابهی در دولت راهاندازی شود.
وزیر ارتباطات افزود: طی حکمی به رئیس سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا بر اساس دستور رئیسجمهوری، چنین سامانهای را با بهره گیری از تجربه دستگاه قضایی، حداکثر ظرف سهماه و در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی، طراحی، پیادهسازی و اجرا کند.
وی افزود: «سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاههای اجرایی» باید به گونهای طراحی شود که هر شهروند پس از مراجعه به هر واحد اداری در سراسر کشور، بازخورد خود از نحوه برخورد کارکنان و عملکرد واحد اداری مربوطه را به صورت محرمانه ثبت کند.
این اطلاعات با حفظ حریم خصوصی مراجعه کنندگان، می تواند برای اصلاح روندهای اداری و ارزیابی بیواسطه و برخط کارکنان دستگاههای اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/