لزوم توانمندسازی افراد در صنعت فضایی/ بسیاری از دادهها رایگان به کسبوکارهای فضاپایه داده میشود
باشگاه خبرنگاران
|
سلامت و پزشکی
|
چهارشنبه، 19 دی 1397 - 18:33
یزدانی گفت: برای حمایت از کسبوکارهای فضاپایه، سازمان فضایی بسیاری از دادههای موردنیاز را رایگان در اختیار متقاضیان میگذارد.

خلاصه خبر
مدیرکل توسعه کسبوکارهای فضاپایه سازمان فضایی مطرح کرد؛
به گزارش حوزه فنآوریگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شبنم یزدانی مدیرکل توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی همیشه در توسعه صنعت فضایی همراه ما بوده است گفت: چون در یک دهه گذشته سیاست کلان کشور به سمت توسعه فناوری فضایی بوده است سطح همکاریها با بخش خصوصی بیشتر در لایههای پایینی تولید فناوری و تولید زیرسیستمها و ایجاد سیستمهای کلی ماهواره بوده است.
توسعه کسبوکارهای فضاپایه
ضرورت تحریک تقاضا برای استفاده از دادههای فضایی
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تحریک تقاضا برای استفاده از دادههای فضایی گفت: این اقدامی است که اتفاقاً وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی بهطورجدی در دستور کار قرار داده و در همین راستا جلسات مستمری بهتازگی در سطح وزرا برگزار شد و سعی میکنیم درباره ضرورت بهرهگیری از دادههای فضایی و اینکه چقدر استفاده از تکنولوژی فضایی میتواند در تصمیم سازی برای دولتمردان واجب باشد فرهنگسازی و اطلاعرسانی کنیم.
وی ادامه داد: در همین راستا ما چندین رویداد از سمینارهای دانشگاهی در سراسر کشور تا رویدادهای استارتآپی که نمونه آن مهرماه امسال در هفته جهانی فضایی، برگزار کردیم که بهواسطه همین رویدادها استارتآپهای زیادی مراجعه کردهاند که اکنون آنها برای ما تبدیلشدهاند به یک جامعه آماری تا برنامه خودمان را روی آنها آزمایش کنیم و بازخورد بگیریم که بهینهترین برنامه ممکن در حوزه توسعه کسبوکارهای فضاپایه اتفاق بیفتد.
همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وام وجوه اداره شده خود را برای توسعه کسبوکارهای فضاپایه در اختیار تیمها و شرکتهای بزرگ میگذارد.
یزدانی افزود:، ولی بحث مهمتر که در این بین وجود دارد نه بحث مالی بلکه توانمندسازی افراد در صنعت فضایی است.
به گزارش حوزه فنآوریگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شبنم یزدانی مدیرکل توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی همیشه در توسعه صنعت فضایی همراه ما بوده است گفت: چون در یک دهه گذشته سیاست کلان کشور به سمت توسعه فناوری فضایی بوده است سطح همکاریها با بخش خصوصی بیشتر در لایههای پایینی تولید فناوری و تولید زیرسیستمها و ایجاد سیستمهای کلی ماهواره بوده است.
توسعه کسبوکارهای فضاپایه
ضرورت تحریک تقاضا برای استفاده از دادههای فضایی
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تحریک تقاضا برای استفاده از دادههای فضایی گفت: این اقدامی است که اتفاقاً وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی بهطورجدی در دستور کار قرار داده و در همین راستا جلسات مستمری بهتازگی در سطح وزرا برگزار شد و سعی میکنیم درباره ضرورت بهرهگیری از دادههای فضایی و اینکه چقدر استفاده از تکنولوژی فضایی میتواند در تصمیم سازی برای دولتمردان واجب باشد فرهنگسازی و اطلاعرسانی کنیم.
وی ادامه داد: در همین راستا ما چندین رویداد از سمینارهای دانشگاهی در سراسر کشور تا رویدادهای استارتآپی که نمونه آن مهرماه امسال در هفته جهانی فضایی، برگزار کردیم که بهواسطه همین رویدادها استارتآپهای زیادی مراجعه کردهاند که اکنون آنها برای ما تبدیلشدهاند به یک جامعه آماری تا برنامه خودمان را روی آنها آزمایش کنیم و بازخورد بگیریم که بهینهترین برنامه ممکن در حوزه توسعه کسبوکارهای فضاپایه اتفاق بیفتد.
همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وام وجوه اداره شده خود را برای توسعه کسبوکارهای فضاپایه در اختیار تیمها و شرکتهای بزرگ میگذارد.
یزدانی افزود:، ولی بحث مهمتر که در این بین وجود دارد نه بحث مالی بلکه توانمندسازی افراد در صنعت فضایی است.