گزارش تسنیم نتیجه داد؛ استاندار پیگیر استقرار اداره کل راهآهن در آذربایجانغربی شد- اخبار آذربایجان غربی - اخبار استانها تسنیم
گروه استانها - استاندار آذربایجانغربی به دنبال طرح مطالبه در خصوص ایجاد و راه اندازی ایستگاه اختصاصی در استان، به دیدار معاون وزیر راه رفته و پیگیر مشکلات و موانع این موضوع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، از اواخر سال گذشته و به دنبال بروز حادثه برای قطار در مسیر ریلی ارومیه، خبرنگار تسنیم به صورت سلسلهوار پیگیر موضوع ایجاد اداره کل راه آهن در آذربایجانغربی و لزوم بهبود وضعیت ریلی در این استان شد.
در این راستا، انتقاداتی از سوی مدیران را و شهرسازی و نمایندگان مطرح و سوالاتی نیز از جانب نمایندگان مجلس به سوی وزیر راه و رئیس جمهور روانه شد تا به این ترتیب جدیت و ممارست در تشکیل اداره کل اختصاصی راه آهن آذربایجانغربی و جداسازی این اداره کل از منطقه آغاز شود.
برخلاف وعدههای مسئولان و قول تحقق وعده در آینده، پیگیریهای تسنیم ادامه داشته و به صورت سلسله گزارشهای بر لزوم تحقق زودتر از موعد این امر اشاره شده است.
اکنون و پس از چندین نوبت پیگیری و انتشار گزارشها، نوبت به شخص استاندار آذربایجانغربی رسید تا به منظور پیگیری افزایش سهم آذربایجانغربی از حملونقل ریلی، رفع نواقص ایستگاهها و خطوط راهآهن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، جذب اعتبارات لازم و نیز تسریع در عملیات احداث پروژههای راهسازی، و نیز بررسی موانع و مشکلات در این مسیر، به دیدار معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برود.
بر اساس خبری که روابط عمومی استانداری آذربایجانغربی از دیدار استاندار با معاون وزیر راه و شهرسازی منتشر کرده، محمدصادق معتمدیان، در این دیدار ضمن تتکید بر ضرورت انتقال حجم بالای حملونقل جادهای استان به شبکه ریلی، اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان غربی در همسایگی با سه کشور و وجود پنج پایانه مرزی فعال، ضروری است مسیرهای جدید راهآهن احداث شود تا زیرساختهای لازم جهت ارتقای میزان تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم باشد.
وی همچنین خواستار افزایش سقف اعتبار مصوب سال 1401 کریدور بزرگراهی غرب کشور، تعیین تکلیف آزادراه ارومیه - تبریز و سایر محورهای اصلی و بزرگراهی در حوزه آذربایجان غربی شده است.
به گزارش تسنیم، موضوع راه اندازی و فعالیت اداره کل راه آهن در آذربایجانغربی، علاوه بر تعیین تکلیف مسئولیت حوادثی نظیر خروج واگن از ریل در سال گذشته و مشخص کردن مسئول مستقیم و متولی موضوع راه آهن در استان، میتواند به اشتغالزایی و افزایش توان بهره وری در حوزه ریلی نیز کمک شایانی داشته باشد و بر همین اساس باید همچنان پیگیریهای مستمر و مداوم از جانب مدیران دولتی و نمایندگان مجلس در این زمینه انجام پذیرد.
انتهای پیام/ن/ش