خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 04 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عذرخواهی معاون وزیر راه و شهرسازی از تأخیر در احداث راه‌آهن اردبیل ـ میانه/ خادمی: ضعف را قبول داریم- اخبار اردبیل - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 19 فروردین 1401 - 12:13
گروه استان‌ها ــ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی گفت: تاخیر در احداث راه آهن اردبیل – میانه را قبول داریم و از این بابت از مردم استان اردبیل عذرخواهی می‌کنیم.
اردبيل،–،ميانه،پروژه،آهن،اتمام،عمليات،ريلي،شهرسازي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از راه و شهرسازی استان، خیرالله خادمی اظهار داشت: بازدیدهای دوره‌ای و کنترل عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در حال انجام است و ما به دعوت استاندار و نمایندگان اردبیل از پروژه راه آهن اردبیل – میانه بازدید کردیم.
وی خاطرنشان کرد: برنامه زمان بندی ما اتمام عملیات راه آهن اردبیل – میانه برای امسال است که بر اساس مصوبه دولت نیز تأمین منابع مالی آن تا انتهای سال به خوبی انجام می‌شود.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی افزود: در سال گذشته بخشی از منابع مصوب این پروژه تزریق شد و از همین ابتدای سال 1401 تلاش می‌کنیم تا تعهدات مالی راه آهن اردبیل – میانه برای سرعت دادن به عملیات اجرایی طبق برنامه زمان بندی تأمین و به پروژه تزریق شود.
خادمی بیان کرد: پیشرفت پروژه در بخش زیرسازی 91 درصد و در کل پروژه 83 درصد است و 100 کیلومتر ریل گذاری راه آهن اردبیل – میانه نیز به اتمام رسیده است.
وی گفت: تا شهریورماه عملیات زیرسازی این پروژه ریلی به اتمام می‌رسد و با اتمام عملیات روسازی در سال جاری شاهد بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه و اتصال این استان به شبکه ریلی خواهیم بود.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: برای اتمام عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – میانه به یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از این منابع از طریق دولت و بخش دیگر نیز از طریق منابع مالی بانک‌ها تأمین خواهد شد.
خادمی شبکه ریلی اردبیل را از بزرگترین شبکه‌های ریلی کشور با طراحی و مهندسی منحصربه‌فرد اعلام کرد و گفت: تمام قطعات پروژه فعال است و جز 13 متر کار حفاری و لاینینگ تونل‌ها و پل‌ها به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه اردبیل – میانه اجرایی شده و تنها بخش جزئی آن نیاز به تکمیل و بهره برداری کامل دارد، اظهار کرد: جز راه آهن چابهار که به طول 400 کیلومتر در حال انجام است راه آهن اردبیل – میانه جزو پروژه‌های بزرگ با احجام سنگین و کار مهندسی منحصربه‌فرد در کشور است که مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی با عذرخواهی از مردم استان اردبیل از بابت تأخیر در اجرای این پروژه در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: با انجام تعهدات در سال جاری تلاش ما بر این است تا خط ریلی اردبیل – میانه در سال جاری افتتاح شده و مردم این استان از این زیرساخت استفاده کنند.
انتهای پیام/144/س