43500 تماس و نامه مردم استان گلستان به رئیس جمهور پاسخ داده میشود- اخبار گلستان - اخبار استانها تسنیم
گروه استانها- استاندار گلستان از مدیران این استان خواست تا پایان فرودینماه 1401 به 43 هزار و 500 تماس و نامه مردم این استان در سفر اخیر رئیس جمهور پاسخ داده و تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیمحمد زنگانه درباره پیگیری نامههای مردمی در سفر ریاست جمهوری به استان گلستان اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند در سفرهای استانی رئیس جمهور فعالیت بیش از پیش مرکز سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) یا سامانه 111 است.
وی بیان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گلستان بیش از 43 هزار و 500 تماس و نامه وصول شد که همگی آنها دستهبندی و با ارجاع به دستگاههای اجرایی در فرآیند پاسخگویی قرار گرفتهاند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم درخواستها با 29 درصد در حوزه کمکهای مالی و امرار معاش بوده که با توجه به تفاهمنامه کمیته امداد و بانکها به این نهادهای حمایتی ارجاع شده است.
استاندار گلستان یادآور شد: 25 درصد درخواستها در حوزه تسهیلات و امور بانکی بوده که با توجه به پیشبینیهای صورت گرفته پیش از سفر در گردش کار قرار گرفتند.
تعطیلی پنجشنبهها در شهرستانهای تهران مشکلساز شده است/ سفر رئیس جمهور به استان تهران دستاوردی دیگر از سفر رئیس جمهور به لرستان|150 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل چهارخطههای لرستان اختصاص یافت
زنگانه ادامه داد: حدود 10 درصد درخواستها در حوزه اشتغال و کارآفرینی بوده که جهت مدیریت تسهیلات اشتغال آفرینی به صندوق کارآفرینی امید ارجاع داده شد.
زنگانه ادامه داد: حدود 10 درصد درخواستها در حوزه اشتغال و کارآفرینی بوده که جهت مدیریت تسهیلات اشتغال آفرینی به صندوق کارآفرینی امید ارجاع داده شد.
به گفته وی هشت درصد درخواستهای مردمی پیرامون موضوعات مشاورهای مرتبط با کارآفرینی بوده که به دستگاههای ذیربط ارجاع داده شد.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید اهتمام ویژهای در خصوص فرآیند رسیدگی به مکاتبات مردمی داشته باشند و البته نظارت عالیه بر فرآیند رسیدگی به تمام مکاتبات بر عهده دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوققی استانداری است.
استاندار گلستان با بیان اینکه امسال یکی از شاخصهای اصلی ارزیابی مدیران دستگاههای اجرایی نحوه رسیدگی به مکاتبات مردمی است تاکید کرد: اگر چنانچه با هر یک از شهروندان تا پایان فروردین ماه تماسی پیرامون پیگیری درخواست آنها صورت نگرفت با سامانه 111 تماس گرفته و پیگیری مجدد را انجام دهند.
انتهای پیام/581/ن