خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آموزش و پرورش مرکز اصلی تحقق شعار سال

مهر | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 15 فروردین 1401 - 12:53
معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست مشترک مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور گفت: دست یابی به مولفه‌های توسعه همه جانبه از طریق آموزش و پرورش میسر است.
پرورش،آموزش،خيرين،ظرفيت،مرتضوي،تعليم،نوسازي،تحقق،تربيت،مدارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید صولت مرتضوی در نشست مشترک مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: اعتقاد داریم که آموزش و پرورش اصل است و اگر آموزش و پرورش را ساختیم می‌توانیم به تمام مؤلفه‌های همه جانبه توسعه دست یابیم.
وی زیرساخت‌ها و بستر مناسب تعلیم و تربیت را نیز یکی از مؤلفه‌های اصلی تحقق اهداف تعلیم و تربیت برشمرد و بیان کرد: به فضل الهی در حوزه آموزش و پرورش در سال‌های پس از انقلاب خدمات فراوانی صورت گرفته و از جمله آن ارتقای ضریب نفوذ آموزش و پرورش در لایه‌های مختلف جمعیتی و افزایش سرانه‌های آموزشی است.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری، آموزش و پرورش را مرکز اصلی تحقق شعار سال و رسیدن به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» دانست و با اشاره به تأثیر محیط و طراحی فضا بر یادگیری افزود: از ظرفیت بسیار خوب هنرستان‌ها، هنرآموزان و مهندسان نیز بر اساس تجربه زیسته می‌توان استفاده کرد.
مرتضوی گفت: به برکت وجود خیرین و تفکر دینی، احسان و نیکوکاری در آموزش و پرورش با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به اوج خود رسیده است، که این ظرفیت را نباید دست کم گرفت، بلکه باید آن را قدر بدانیم و توسعه دهیم.
وی ضمن قدردانی از جامعه خیرین مدرسه‌ساز به اجرای پروژه‌های با کیفیت، توسط خیرین اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید به مدد خیرین پیش بروند و بحمدالله با این تلاش و انگیزه، آینده آموزش و پرورش را مطلوب می‌بینم.
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: موضوعات حوزه آموزش و پرورش، یکی از مباحث مهم در سفرهای استانی دولت سیزدهم دانست و بر مولدسازی دارایی‌ها و استفاده از ظرفیت سایر نهادها و دستگاه‌ها در مدرسه‌سازی تاکید کرد.