خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 30 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش 50 درصدی تردد مسافران نوروزی در استان کرمان

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 08 فروردین 1401 - 15:13
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از افزایش 50 درصدی تردد مسافران نوروزی درمحورهای برون شهری استان در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه 1400 تا 8  فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.
استان،نوروزي،خدماتي،كرمان،راهداري،رفاهي،مسافران،مجتمع،عراقي، ...

ایسنا/کرمان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از افزایش 50 درصدی تردد مسافران نوروزی درمحورهای برون شهری استان در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه 1400 تا 8 فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.
احسان عراقی زاده امروز هشتم فروردین ماه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ماه) تا 8 فروردین ماه، 305 هزار و 300 مسافر در 16 هزار و 810 سفر در سطح استان جابجا شده که این تعداد (مسافر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.
عراقی زاده اظهار کرد: در طرح نوروزی محورهای استان کرمان تعداد 45 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، 55 اکیپ ثابت و سیار راهداری و با به کارگیری 320 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری، به مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای در حال خدمت رسانی هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح پ‍ویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی فولاد مشیز محور بردسیر به کرمان گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات در ایام نوروز خستگی و خواب آلودگی است و بر همین اساس از تمام هموطنان می‌خواهیم به ازای هر2ساعت رانندگی حتما ۱۵ دقیقه در مجتمع‌های بین راهی استراحت کنند.
عراقی زاده با بیان این مطلب که مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده ها مکان هایی هستند که در آنها خدمات لازم به رانندگان و مسافرین داده می شود تا بتوانند استراحت کافی داشته باشند، افزود: براساس بررسی های کارشناسی انجام شده حدود 57 درصد از تصادفات در جاده های استان کرمان ناشی از واژگونی است که علت آن هم خستگی و خواب آلودگی می باشد که در این راستا مجتمع ها نقش مهمی در ایمنی محورها و کاهش تصادفات جاده ای دارند.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی تلفیقی از فعالیت‌ها و خدمات مختلف از جمله جایگاه سوخت، رستوران، فروشگاه‌ها نمازخانه‌ها، تعمیرگاه، سرویس‌های بهداشتی و ...
است، افزود: این ساختمان‌ها در طول شبکه راه‌ها ایجاد می‌شوند تا بر اساس امکانات فیزیکی، تمیزی و خدماتی با کیفیت مناسب، توقعات، خواسته‌ها و نیازهای مسافران را تامین کنند.
عراقی زاده از مردم و مسافران نوروزی خواست سفر خود را با برنامه ریزی آغاز کنند و حتما قبل از سفر وضعیت راه‌ها را از سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند.
انتهای پیام