توسعه روابط ترکمنستان با سازمان کشورهای ترکزبان
وزیر امور خارجه ترکمنستان با دبیرکل سازمان کشورهای ترکزبان دیدار و بر توسعه روابط با این سازمان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار دفتر منطقهای خبرگزاری فارس،«رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «بغداد امریف» دبیرکل سازمان کشورهای ترکزبان دیدار کرد.
امریف در راس هیئتی برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان وارد پایتخت ترکمنستان شده است.
در این دیدار خاطرنشان کرد ترکمنستان توسعه روابط با سازمان کشورهای ترک را ضروری میداند.
همچنین تاکید شد که ترکمنستان علاقه مند به مشارکت با تعدادی از ساختارهای بین المللی وابسته به سازمان کشورهای ترکزبان به ویژه شورای آق سقالهای ترک و اتاق بازرگانی و صنایع ترک است.
دبیرکل سازمان کشورهای ترکزبان نیز به نوبه خود از دعوت طرف ترکمنستان برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد.
وی خاطرنشان کرد انتخابات به صورت علنی، شفاف و دموکراتیک برگزار شد.
امریف همچنین بر اهمیت مشارکت فعال ترکمنستان در فعالیتهای ساختارهای بینالمللی سازمان کشورهای ترک تأکید کرد و توجه ویژهای را به تعدادی از پروژهها و برنامههای مهمی که در حال اجرا در این سازمان است، جلب نمود.
ترکمنستان نوامبر سال گذشته به عنوان ناظر به سازمان کشورهای ترکزبان پیوست.
انتهای پیام/ح